RS232 termometer - mangler komponent

Hejsa

Jeg er ved at lave det termometer der er omtalt tidligere i denne gruppe,
men mangler tempereturmåleren DS1621 eller DS1631. Har prøvet ved Århus
radiolager, men de havde dem ikke - hvor kan jeg så få dem?

//Søren

Re: RS232 termometer - mangler komponent

Du kan jo prøve forretningerne på min liste:

http://hjem.get2net.dk/hkj/ElectronicShops.html

Re: RS232 termometer - mangler komponent

Gratis samples hos www.dalsemi.com

--
mvh/rg. Christian

Re: RS232 termometer - mangler komponent

Det var smart - de er bestilt! *Takker mange gange

//Søren

Re: RS232 termometer - mangler komponent
Hej SB

Du kunne jo også bestille en hos http://www.el-supply.dk
og så være sikker på at få en der dur.

Mvh Max

Re: RS232 termometer - mangler komponent
Hej!

Hvorfor skulle en sample ikke du?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: RS232 termometer - mangler komponent

Siger du at de samples man får fra de forskellige producenter ikke dur ?

--
mvh/rg. Christian

Re: RS232 termometer - mangler komponent

Ikke at de ikke dur, men man kan ikke regne med at de opfylder
specifikationerne, kun at de virker. Læs f.eks. betingelserne for
samples som Maxim levere.

Mvh Max

Re: RS232 termometer - mangler komponent

Samples svarer til de smagsprøver som du kan få i Bilka eller andre
supermarkeder. Hvis de smager forfærdeligt (ikke virker) så køber folk jo
ikke produkterne vel.

--
mvh/rg. Christian

Re: RS232 termometer - mangler komponent

En meget dårlig og ubrugelig sammenligning. Læs hvad producenterne
selv skriver om samples og få syn for sagen.

Mvh Max

Re: RS232 termometer - mangler komponent
Hejsa

Taget fra Maxims betingelser vedr. samples:

**
 USE OF SAMPLES
Note: Samples are intended for evaluating product performance, suitability
for an application, and for building prototypes. They are not intended for
reliability testing or for long-term testing or use, and they should not be
incorporated into equipment to be sold. Maxim's samples are fully functional
and are tested to the same electrical specifications as parts we sell, but
may be older or may not have the same reliability expectations as parts we
sell.
**

Men da komponenterne man får som samples IKKE på nogen måde er opmærket
anderledes end dem man køber, så er denne tekst med ret stor sandsynlighed
kun til for at man ikke requester samples til en lille produktion.

Mvh Hauge

Re: RS232 termometer - mangler komponent
Hej Hauge,

Ja, eller blot for ikke at risikere alt for meget brok over noget man
forærer væk, i det tilfælde at en enkelt komponent slipper gennem med fejl
(det sker jo også for salgsvarerne og kan ikke undgås, men der har de da
fået betaling i det mindste.

Jeg har aldrig haft problemer med samples og de tages mestendels ud fra den
vanlige produktion ("preliminary samples" selvfølgelig undtaget).

Det ville også være alt for tungt at administrere hvis de skulle bruge
frasorteringer og jeg (og sikkert enhver anden) ville da også hurtigt
fravælge et produkt der fik en prototype til at gå i ged fordi jeg havde
fået en komponent der ikke holdt specs.

--
Venlig hilsen,
Søren
Re: RS232 termometer - mangler komponent
Men sommetider får man samples i andet temperaturområde f.ex konsum
istedet for industri eller omvendt end man requester, men de har for mig
altid været brugbare til at verificere funktinen.
Og jeg føler mig helt overbevist om at stumperne er i overensstemmelse
med den mærkning på de enkelte stumper - det ville medføre nogle helt
uoverskuelige problemer hvis der slap stumper ud med ens mærkning, men
med forskellig kvalitetsniveau - jeg er sikker på at ISO9000
kvalifikationen ville hænge i en meget tynd tråd i givet fald.

/carsten

Re: RS232 termometer - mangler komponent
Hvor ?- jeg kan ikke finde det :-(  har du et link ?

gruppe,

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Re: RS232 termometer - mangler komponent

Hej Ole.

Slå da venligt den reklamebavl fra i dine newsindlæg - tak

Re: RS232 termometer - mangler komponent
Hej Klaus,

Omend det virker kikset med den reklame og det ikke er sat korrekt op med
signaturadskiller, er det nu stadig god Latin ikke at blande sig i andres
signaturer når de eller er på max. 4 linjer.

--
Venlig hilsen,
Søren (der beskyttes af Common Sense(tm) :)

Der var ingen signaturadskiller, derfor var det en del af indlægget.

Desuden er der absolut ingen grund til at spamchecke tekstindlæg til en
tekstserver - det er spild af processorkraft.

Re: RS232 termometer - mangler komponent

Desuden var det ikke kun 4 linier, der var flere blanke linier neden
under.

--
Venlig Hilsen
Michal

Re: RS232 termometer - mangler komponent

Link til termometer (ved ikke endnu hvordan man linker til en ældre
tråd....)

http://www.geocities.com/CapeCanaveral/Launchpad/3632/pc_therm.htm
http://hjemmesider.eucsyd.dk/ejl/webservertemp/defaulttemp.htm

//Søren