RS232 > RS485

Jeg skal have fat i en RS232 > RS485 converter evt. med optokobler. Jeg har
kikket lidt hos DANBIT www.danbit.dk men de har jo mange forskellige så
hvilken en skal man vælge? Er der evt. andre steder der er bedre at handle?

Mvh
HK

Re: RS232 > RS485

ICP-DAS laver nogle gode moduler. Købes hos C.Thiim.

Vi bruger tonsvis af dem på arbejde.....

Re: RS232 > RS485
har
handle?

Ja jeg bruger også nogle af de moduler, men jeg kan ikke finde en der har
optisk isolering.

/HK

Re: RS232 > RS485

De har 3KV isolering mellem RS232 og RS 485 siden, der er 2
optokoblere inde i kassen, samt et modul der overfører spænding

Standard modellen I-7520 har forsyningen bundet sammen med RS485 og
RS232 isoleret fra. I-7520AR er så elektrisk forbundet til RS232 siden
og RS485 er isoleret fra.

I-7520 koster lidt mere end den "normale" men kan også køre RS422.

Re: RS232 > RS485

Øv, glemte AR, det er I-7520AR der koster lidt ekstra.

Re: RS232 > RS485
har

Kender du noget til disse:
http://www.moxa.com/product/Media_Converters/RS232_to_RS422_485_Converters/A52_53.htm #

/HK

Re: RS232 > RS485
http://www.moxa.com/product/Media_Converters/RS232_to_RS422_485_Converters/A52_53.htm #

Ikke specielt dem, men MOXA laver generalt noget i høj kvalitet
(undtagen når man lige har brug noget der virker i Australien, tror at
det var en ethernet til fiber, eller fiber til RS485 dims der bare var
for ringe)

Den har bare ikke så god isolering som ICP dimsen

Re: RS232 > RS485
http://www.moxa.com/product/Media_Converters/RS232_to_RS422_485_Converters/A52_53.htm #

Nu har jeg bestilt en af hver, en MOXA A52 og en A53, så finder jeg ud af i
morgen om det er noget der virker.

/HK

Re: RS232 > RS485

Ellers må du komme forbi og se en ICP, jeg kan vel låne en med hjem i
påsken.

Re: RS232 > RS485
af i

Tak for det.

Mht. mit problem med el-støj så har jeg fundet ud af at det er noget der
kommer gennem luften (eller hvad man nu kalder det), det var ikke den lange
rs232 ledning til proximity læseren da jeg fandt ud af at indgangene også
låste selv om læseren ikke var koblet på. Efter lidt flere forsøg fandt jeg
ud af at det med 99% sikkerhed var pga. af nogle digitale indgange jeg
bruger i modulet. Modulet kender du måske, det er en ICP-DAS 7523.

/HK

Re: RS232 > RS485

Netop det modul kender jeg ikke.

Men er du ude over fejlen nu ??

Re: RS232 > RS485
lange
også
jeg

Jeg tog modulerne ud af bommen og lage dem på et bord 20 meter derfra og
trak så et par kabler ud til bomen så bare lå på jorden, jeg kunne så kører
begge bomme op og ned uden problemer med en proximity læser som også lå på
bordet langt fra bommen.
Det jeg så mangler at finde ud af er om den så også virker når jeg bruger
den proximity læser der sidder ude ved bommen men der mangler jeg så lige
RS232<>RS485 konverteren som skulle komme med posten i morgen.

/HK

Re: RS232 > RS485

Det kan stadigt godt være forstyrrelser på forsyningen. Når du trækker
lange ledninger svarer det til at du sætter en spole i serie med
forsyningen og laver derved et LC dæmpeled.

Re: RS232 > RS485
kører

bruger
lige

Det ved jeg ikke hvad betyder, men de lange ledninger jeg trak ud til
bommene er kun tilsluttet nogle relæer og har altså ikke direkte kontakt til
modulet.

/HK

Re: RS232 > RS485

Hvad med forsyningen (230 volt)?

Re: RS232 > RS485
til

Forsyningen til modulet og prox læseren blev taget fra en anden gruppe end
som den bommen får fra.

/HK

Re: RS232 > RS485
meddelelse
kontakt

Systemet har nu kørt med MOXA RS232>RS485 converteren siden den 8. uden et
eneste problem :-)

/HK

Re: RS232 > RS485
har
handle?

Svenske Ritex lever af at producere sådanne: www.ritex.se

MVH
Bo Holmqvist
www.jerNhesteN.dk
www.holmqvist.dk/Billedgalleriet/index.htm

At kontakte mig: Besvar denne - ret i adressen efter devisen: "Fjern lyden,
men lad billedet stå"
<suk opgivende="on">Alt dette bare for at undgå spam</suk>

Site Timeline