RS-232 kabel - Page 2

Re: RS-232 kabel

Jeg har ikke påstået det er rigtigt, blot at det kunne lade sig gøre.
Problemer i industribygninger, kender jeg godt.

Det kan også være det var sådan det blev lavet (nok 15+ år siden).

Som nævnt var det en overgangsordning, hvor man ikke ønskede at trække 3
ledere med skærm i hele bygningen, for derefter at erstatte dem med
Ethertwist kabler.

Prøv at forestille en elektriker regning det kunne blive til.

Stig Johansen

Re: RS-232 kabel

For 15 år siden trak vi 422 eller 485 rundt i industribygninger til
vægte og printere.

For 5 år siden trak jeg 485 rundt i vindmølletårne/naceller, hvor der
virkeligt er et støjende miljø :-)

Re: RS-232 kabel

Man bruger kun parsnoet kabel til ballancerede datasignaler, som f.eks.
RS422 og RS485. Til single-ended signaler som RS232 bruger man et skærmet
multileder kabel.
Man har overhovedet ikke forstået formålet med et parsnoet kabel, hvis man
bruger det til RS232. Der er tilmed risiko for at det giver problemer.

Site Timeline