Router diagram

Er der mon en der kan hjælpe med et diagram til en D-link 604 router ?

Martin

Re: Router diagram
Hej!

Med hvilket formål? Er den istykker?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Router diagram

Jep, den er helt død. Efter at en eller anden idiot (mig) havde sat den
forkerte strømforsyning til, 12V istedet for 5V.
Jeg ka se at der i indgangen sidder en spændingsregulator, så jeg håber
problemet ligger før regulatoren. Mellem DC stikket og regulatoren sidder
der 2 spoler (?) L1 og L2, en sikring (?) F1 og en ukendt "fidus" FB1.
L1,L2 og F1 er afbrudt, og jeg ville gerne kende værdierne, og vide hvad FB1
er

Martin

Re: Router diagram

FB1 = ferit bead 1 ?

Kasper

Re: Router diagram

Meget fint, men jeg aner ikke hvad det betyder

Martin

Re: Router diagram
Hej!

Aha :)

Tja, spolerne er næppe kritiske. Kan du tage et _godt_ billede af printet? Jeg
har for nyligt skrottet min 604'er, men kan ikke lige huske dens opbygning...

Mål ml. stel og udgangen af regulatoren - er der lav modstand her?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Router diagram

Det bliver imorgen jeg måler videre. Jeg overvejede at lægge en lus istedet
for spolerne, mon ikke det kunne gå ?  De er der vel kun for støjens skyld.
sikringen kan jo klares på lignende måde.

Martin

Re: Router diagram
Hej!

Hvis spolerne sidder i serie med forsyningsspændingen kan du sikkert godt luse
dem over, ja.

Men sikringen? Nope! Den skifter du til en af samme størrelse (også mht.
flink/træg). Mål herefter lidt efter regulatoren og se om der er stor
belastning...

Det er ret sandsynligt, at en eller flere ic'ere har taget skade hvis routeren
ikke har overspændingsbeskyttelse, hvilket jeg ikke tror den har.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Router diagram

spolerne sidder i serie med forsyningen, og mht sikring havde jeg regnet med
at sætte routeren til min fine strømforsyning, så begrænser jeg jo bare
strømmen, så går det nok. kunne jeg ikke være heldig at regulatoren har
"taget" overspændingen ?

martin

Re: Router diagram
Hej!

Du kan da være heldig. Men uanset hvad så er der jo ikke andet at gøre end at
forsøge.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Router diagram

det sidste spørgsmål er så, hvad er FB1 ?

martin

Re: Router diagram

en spole lavet af ferit, hvis det står for ferit bead... en sort ting ? smd
? et rør med en tråd igennem ? lille / stor ?

Kasper

Re: Router diagram
Hej martin

Det er normalt en Ferrit Beard, altså en ferritperle, ferritperlen
er så forsynet med en tråd igennem, dette arrangement
virker som et filter for højfrekvent støj på printet.

Mvh Max

Re: Router diagram
Hej!

Sikkert en ferritkerne som andre har foreslået. En dims der dæmper i
RF-området...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Router diagram