Rosenborg vejrstation?

http://www.olav-hansen.dk/vejrstation_rosenborg_exclusiv.htm det
er denne model jeg har, godt nok købt i Bilka, men her på det
seneste står luftfugtigheden på 28 - 33%, for det meste 33%. Det
passer jo ingen steder, luftfugtigheden har den seneste uge lagt
over 80%. Er der nogen der ved om man kan gøre noget ved den
forkerte visning, eller er den bare til at hytte i
skraldespanden?

--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/ med bla. lidt til salg.

Hvis du ved, hvad luftfugtigheden er, er der vel ingen grund til at købe
noget, der modsiger din opfattelse.

Måler du ude eller inde ?

Når temperaturen falder udenfor vil en måling af Rh indendørs vise en
lavere fugtighed. Jeg kan oPlysse at den er ca 46% her i huset lige nu.

Bo //

Re: Rosenborg vejrstation?
Bo Bjerre tastede:

Det her er udvendig måler.

--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/ med bla. lidt til salg.
Re: Rosenborg vejrstation?

Never mind Henning, i Danmark er udendørs luftfugtigheden en konstant og
ligger lige omkring de 100%
;-) Jens

Re: Rosenborg vejrstation?

Prøv at skrive en mail til
olavh snabela email punktum dk
(importøren)

Alternativt tænkte jeg på om den er udstyret med en RESET knap?
Hvad med andre trådløse installationer - 868MhZ står der - er der andet
udstyr der sender på den frekvens?
(Babyalarmer eller sådan noget)
/Jens

Re: Rosenborg vejrstation?
Pak føleren ind i et meget fugtig håndklæde eller lign.
Vent et kvarters tid. Fugtigheden skal nu ligge mellem
90 og 100. Hvis ikke, er føleren defekt.
Uanset om den er købt i Bilka, er der jo garanti på...

Mvh, Kim

Re: Rosenborg vejrstation?
Kim S tastede:

Det jeg lurede på var om jeg selv kunne tjekke hvad pokker der er
galt med føleren, jeg er ikke så tosset med at skulle have den
pillet ned for indlevering til garantirep. Bilka kræver _alt_
ind, dvs. jeg skal op i toppen af en h....... høj silo for at
pille vindmåleren ned pta. det er fugtigsmåleren der er
misvisende.
Her idag er den steget til 52% og det pta. det har været en del
fugtigere de foregående dage.

--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/ med bla. lidt til salg.
Re: Rosenborg vejrstation?
Du kan ikke reparere en føler.... Og den ER defekt..
Hvis temperaturen viser korrekt, er din fugtighedsmåler defekt,
ellers kan det være forbindelsen der er gal.

Mvh, Kim

Re: Rosenborg vejrstation?
Kim S tastede:

Æv da.