RJ11 fordeler

Hvor kan man købe en RJ11 fordeler dvs. 1 han > 2 hun. Google finder en
masse links men de fører ikke rigtig til noget fornuftig.

/HK

Re: RJ11 fordeler

-hvad kan man bruge sådan een til ?

Bo //

Re: RJ11 fordeler

I dette tilfælde skal den bruges for at kunne slutte 2 telefoner med RJ11
stik til et enkelt RJ11 stik.

/HK

Re: RJ11 fordeler

Undskyld et øjebliks mental kortslutning, jeg tro'de du kunne finde på
at samle et ethernetkabel, men det er jo RJ45

Jeg har set den slags splittere flere steder, bl.a. Danbit. Hvis du
splitter til ISDN telefoner, skal du lige holde styr på hvor
terminatoren sidder, og at der ikke er lange afgreninger.

Bo //

Re: RJ11 fordeler

Det er analoge telefoner. ISDN telefoner bruger RJ45 stik.

/HK

Re: RJ11 fordeler

Ja, og du kan godt sætte et RJ11 stik i en RJ45 fatning, så derfor kan
du bruge den alligevel.

Bo //

Re: RJ11 fordeler

Det skal man dog overveje at lade være med, da et RJ11 stik ikke er god kost
for en RJ45 fatning. Der er en rimelig risiko for, at plastikken fra RJ11
stikket (som jo er smallere) vil bøje de yderste kontaktpunkter ned i RJ45
stikket, og hvis man så vil bruge det som RJ45 senere, så kan man opleve
dårlig kontakt i de yderste punkter.

Det er nemlig så uheldigt, at RJ stikkenes plastik rager længere ned end
kontaktpunkterne og de samtidig for RJ11's vedkommende er placeret, så de
kan klemme de yderste punkter i en RJ45.

Det er i hvert fald min erfaring.

mvh,
Bjarne

Re: RJ11 fordeler

Takker. Jeg var ikke klar over at det forholder sig sådan.

Bo //

Re: RJ11 fordeler

Ja det vil jeg skrive under, testede på et tidspunkt en ældre installation,
og der var ca. 10% ødelagt i pin 1&8

Re: RJ11 fordeler
Hej Harald

http://www.rsonline.dk

Varenummer 186-3082

Mvh Max

Re: RJ11 fordeler
Hvad med denne:
Det er vist den samme som den Max foreslår, men til den halve pris
http://kompletnet.dk//product.asp?product27%0&sub=0&page=1
/Tom

Re: RJ11 fordeler

TDC butikkerne har dem