Ringkernetrafo

RS nr. 223-8011
Det slår mig lige, der står ikke noget om udgangene, ud over spændingen.
Jeg kan ikke lige huske hvordan det er med sådan noget, men kommer der
jævnstrøm ud på de sekundære viklinger ?
Kai

Re: Ringkernetrafo

Nej, veksel ind - veksel ud.

Re: Ringkernetrafo

Det fandt jeg ud af :-(
Hvordan er det at jeg retter det ud ?
Jeg har en masse N5401 dioder.
Kai

Re: Ringkernetrafo

Læs og lær ;-) - ikke mindst for din egen skyld

http://www.zero-distortion.com/techno/powersupply/powersi.htm

MVH
Bo Holmqvist

www.jernhesten.dk

Re: Ringkernetrafo

Jeg har allerede lavet det jeg skulle.
Sjovt som noget ens fysiklærer sagde for 15 år siden pludselig en dag kommer
frem fra gemmerne.
Det virker glimrende, jeg skal drive 2 lamper og en motor, der virker fint
uden en capacitor (hvad hedder det på dansk ? ).
Kai

Re: Ringkernetrafo

fint

Capacitor=Kondensator
Din strømforsyning vil af mange kaldes en Ureguleret forsyning

her kan du se hvordan din transformator virker (kræver java)
http://micro.magnet.fsu.edu/electromag/java/transformer/index.html

her kan du se hvordan dine dioder virker også hvad en Kondensator gør i en
strømforsyning
prøv fjern kondensatoren i den lille animation og se hvad der sker med
kurveformen på din spænding (sødt ikke)
Load er i dette tilfælde dine lamper og motor !

siden kræver schokwave !
http://www.vjc.moe.edu.sg/fasttrack/physics/AltCurrent.dcr

--
                    Venlig Hilsen
            Michael Meidahl Jensen

Hehe, sikke nogle søde små film :) Mener ikke jeg så noget til dem på
grundforløbet.. :D

--
Anders W. B.
2. års Elektronik fagtekniker lærling

Ja jeg kunne heller ikke stå for dem :o)
der findes et hav af dem , se bare her
http://users.pandora.be/educypedia/electronics/javaanalogsemi.htm

--
                    Venlig Hilsen