Ringespænding til et telefonapparat

Jeg sidder her med min Olympia HCC "Digianswer" men problemet er at når jeg
tilslutter den min HT-286 adapter (IP telefoni) så ringer den ikke når der
tilringes. Da jeg ikke har en alm. analog tlf. linje kan jeg ikke teste den
på en alm. linje - hvordan skaber jeg på en let måde et ringesignal der
svarer det der kommer ud af TDC´s kobber?

PS. Er der nogen der ligger inde med en manual til en HCC feks. på en fil?

Allan S. Kristiansen

Re: Ringespænding til et telefonapparat
Hej Allan

Den 'officielle' ringespænding på en telefon er -48 V overlejret med et ca.
110 Vpp / 25 Hz ringesignal.

Når jeg skal 'lege' med  ringesignaler til en telefon bruger jeg en
almindelig trafo (24-30 V) koblet til alm 50Hz lysnet. Mere behøver du
normalt ikke.

Hvis din 'DUT' selv svarer når den ringer skal du nok have et par 100-200
ohm seriemodstande ind mellem trafo og telefon for ikke at skade din 'DUT'
når den svarer opkaldet.

/Niels

Re: Ringespænding til et telefonapparat
On Sat, 19 Nov 2005 15:13:51 +0100, "allan" <allan@FJERN

Du kan muligvis være heldig at få den at virke ved at bytte om på de
to ledere i telefonkablet. Jeg mener at det var det, der skulle til
for at få min HCC til at virke på en analog udgang på min ISDN T/A.
Men det kan godt være at jeg husker forkert. Det er trods alt en
håndfuld år tilbage.

M.v.h. Mikael
--
Mikael Ejberg Pedersen
http://www.ejberg.dk

Re: Ringespænding til et telefonapparat

Hmm ja men kablet skulle vende ringtigt da det går fra modulstik til
modulstik, telefonen virker i øvrigt fint nok - altså ud over at den ikke
vil ringe. Men det kan tænkes at den ip-tlf adapter jeg benytter ikke
sennder en kraftig nok ringespænding ud.

mvh
allan

Re: Ringespænding til e t telefonapparat
On Sun, 20 Nov 2005 05:14:23 +0100, "allan" <allan@FJERN

Ja det ka

Re: Ringespænding til e t telefonapparat
On Sun, 20 Nov 2005 05:14:23 +0100, "allan" <allan@FJERN

Ja det kan tænkes at spændingen ikke er høj nok, det er set før ved
HCC.
Men prøv nu at vende polariteten, det har også hjulpet i nogle
tilfælde.

/Hans

Re: Ringespænding til et telefonapparat

Det vil jeg prøve takker for indlæggene
mvh
allan

Re: Ringespænding til et telefonapparat

Den kan da sætts op. I hvert fald i min 486.........

Claus

Site Timeline