Rheostat til el-scooter

Godaften i gruppen :-)

Håber der er nogle der kan hjælpe. Min knejt har lige erhvervet sig en
el-scooter. Desværre er gas-kontakten defekt, så der skal etableres en eller
anden fiks løsning. Motoren kører på 24V så det er for voldsomt med bare en
on-off kontakt. Jeg regner med, at det betyder der så skal bruges en
rheostat af en art, som kan tage 24V og en del ampere.. Er der nogen der har
et godt råd og hvor pokker får jeg fat i sådan en s.... til en
lommepengevenlig pris?

Mvh
Michael
/Aalborg

Re: Rheostat til el-scooter

det fås ikke.
Men går du op i beløb størrelse så kan man få en pwm styring til fjernstyret
"legetøj" der uden problemer kan håndtere 200A og 57V. ´Men mindre kan gøre
det. Robbe har en 70A styring www.robbe.de 1-8614 den skal så blot have
noget et signal der varierer mellem 1-2ms som gentages med 50Hz.

Jacob

Re: Rheostat til el-scooter
Takker for rådet - desværre er det langt for kompliceret til mine evner :-(

Mvh
Michael

fjernstyret
gøre

Re: Rheostat til el-scooter

Det tror jeg nu ikke det er.
en 1-2ms 50Hz pwm regulator findes der utallige konstruktioner på
internettet. f.eks. http://www.elektronik-projekt.de/dominik/servo05.htm
og dimsen fra robbe. det er blot at købe den.
man kan også købe en færdig servotester fra graupner.

Re: Rheostat til el-scooter

:-(

Men du hadde evner "til en knekt"?

Re: Rheostat til el-scooter

":-(

   Det er muligt, men det blev en "knejt" så mon ikke vi er på landet :-)

Site Timeline