Rheostat til el-scooter

Godaften i gruppen :-)

Håber der er nogle der kan hjælpe. Min knejt har lige erhvervet sig en el-scooter. Desværre er gas-kontakten defekt, så der skal etableres en eller anden fiks løsning. Motoren kører på 24V så det er for voldsomt med bare en on-off kontakt. Jeg regner med, at det betyder der så skal bruges en rheostat af en art, som kan tage 24V og en del ampere.. Er der nogen der har et godt råd og hvor pokker får jeg fat i sådan en s.... til en lommepengevenlig pris?

Mvh Michael /Aalborg

Reply to
Michael Vestergaard Andersen

"Michael Vestergaard Andersen" skrev i en meddelelse news:44a6e744$0$1979$ snipped-for-privacy@nntp02.dk.telia.net...

det fås ikke. Men går du op i beløb størrelse så kan man få en pwm styring til fjernstyret "legetøj" der uden problemer kan håndtere 200A og 57V. ´Men mindre kan gøre det. Robbe har en 70A styring

1-8614 den skal så blot have noget et signal der varierer mellem 1-2ms som gentages med 50Hz.

Jacob

Reply to
Jacob

Takker for rådet - desværre er det langt for kompliceret til mine evner :-(

Mvh Michael

"Jacob" skrev i en meddelelse news:44a6f6a0$0$15786$ snipped-for-privacy@news.sunsite.dk...

fjernstyret

gøre

Reply to
Michael Vestergaard Andersen

"Michael Vestergaard Andersen" skrev i en meddelelse news:44a7a371$0$1965$ snipped-for-privacy@nntp02.dk.telia.net...

Det tror jeg nu ikke det er. en 1-2ms 50Hz pwm regulator findes der utallige konstruktioner på internettet. f.eks.

og dimsen fra robbe. det er blot at købe den. man kan også købe en færdig servotester fra graupner.

Reply to
Jacob

:-(

Men du hadde evner "til en knekt"?

Reply to
Harald Mossige

":-(

Det er muligt, men det blev en "knejt" så mon ikke vi er på landet :-)

Reply to
RK