RGB til composite converter

Nå, der lader ikke rigtigt at til at være noget fixt og færdigt lige til at
bruge, så jeg prøve her om nogen kan give lidt hjælp til om det selv skulle
være muligt at flikke en sådan sammen - gerne på et lille stykke
universalprint.

Det jeg har brug for er en RGB->composite converter. Jeg har selv fundet et
par IC'er som alle ser vældig fine og anvendelige ud, AD724, AD725 og
MC1377. Ingen synes jeg lige umiddelbart er at finde de steder jeg normalt
køber elektronik (jeg er en glad hobby-amatør). Og helst, så skal de være i
DIL pakke eller i det mindste en SMD man kan lodde med alm. spids loddekolbe
(og gerne kunne køre på 5 v, men ikke et ultimativt krav).

Nogen der kan give en hjælpende hånd?

Mvh
Morten

Re: RGB til composite converter

Her er et par muligheder.

Vil du lodde

http://www.preromanbritain.com/gwem/martbean/ataridiy/conv.htm

Eller købe:

http://www.av-connection.dk/?PGr76%8&ML29%5

http://www.syd-data.dk/index.php?cPath31%_71_85

 --
MVH.
Finni

Re: RGB til composite converter

Jo tak :)

Har jeg ikke det fjerneste imod. Jeg kan bare ikke finde den aldrende IC -
MC1377...

Også en mulighed
Men så vidt jeg kan se, så giver den da kun component - og det er noget helt
andet end composite...

Kan jeg ikke se har noget jeg kan bruge. Var det bare et kabel jeg manglede,
så var det intet problem at lodde selv ;) Lodder tit selv kabler fordi jeg
synes det man kan købe enten er for lav kvalitet eller for dyrt og for lang
eller for kort - eller kræver flere slags kabler/adaptorer for at få omsat
de to stik jeg vil forbinde ;D

Mvh
Morten

Re: RGB til composite converter
Hej!

Giver component ud, ikke composite.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: RGB til composite converter

Prøv lige at læs hvad det var Morten spurgte om.
Han havde selv fundet en mulig løsning, og spurte om hvor man kunne købe
komponenterne ;o)

Prøv lige at læs hvad det var Morten spurgte om.
Det er ikke en RGB til composite converter.

Prøv lige at læs hvad det var Morten spurgte om.
Der er ikke nogen en eneste RGB til composite converter på den side.

Re: RGB til composite converter

Okay sorry.

--
MVH.
Finni

Re: RGB til composite converter
Hej!

Du kunne da også finde en tv-enkoder fra en gl. A500 (har lige glemt dens
rigtige navn). Den er også baseret på en MC1377, og er sådan set helt
færdigbygget og klar til RGB -> composite konvertering. A500 har jo som bekendt
kun monochrome composite ud.

Havde engang en jeg fandt på en genbrugsstation, men har den ikke længere. Har
en A1200 i skabet, og den har alt man kan ønske sig ;o)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: RGB til composite converter

Ahh ja... Kan se den fås billigt rundt omkring. Men tror jeg bruger den
printplade fra Tyskland, det kan laves mere kompakt :)

Mvh
Morten

Re: RGB til composite converter
Hej!

Ok :) Var også bare en idé.

Hedder iøvrigt en tv-modulator. Ak ja, hukommelsen er ... ;-)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: RGB til composite converter

<klip>
<klip>

Hej

Jeg har en "automatisk video-omskifter" der indeholder en
AD724.
Den er hjemmebygget, i en plastkasse incl. nettrafo. Det kan
være du kan strikke
den om til dit formål. Diagram og print-dok. haves. OBS!
AD724-kanalen er
_ikke_ testet, men resten virker.

Jeg _mener_ jeg har en løs AD724 liggende i en fusk-skuffe
på arbejde,
alm. SOIC (1,27mm pitch). Jeg kan tjekke på tirsdag.

Interesseret?

/Bo.

Re: RGB til composite converter

Jeg tror jeg har fundet noget der kan bruges. En fix og færdig printplade
til brug i arkade-maskiner. Den tror jeg at jeg bruger.
Jeg siger tak for imputs til alle!

Mvh
Morten

Site Timeline