RG58 kabel ? parametre

Er der nogen som kender parametrene for et RG58 kabel?
Er den karakteristiske impedans 50 eller 75ohm? Og hvad er ohm/m, S/m, H/m
og C/m for ledningen? Evt. er dæmpningskonstanten og fasekonstanten?
Behøver ikke alle parametrene, bare nogle af dem... Sidder og roder med
videosignaler og vil gerne regne på hvor langt jeg kan overføre signalet og
stadig få noget fornuftigt ud i den anden ende.

Re: RG58 kabel ? parametre

For et RG58A/U, som er 50ohm, er tabet 1.7dB pr. 10m ved 100MHz og 5.6dB pr.
10m ved 1GHz.
Håber det kan bruges

ps: det er nogle "gamle tal", så måske holder de ikke helt længere(?)

Re: RG58 kabel ? parametre

Det er stadig RG59, 75 Ohm, der skal bruges til video.
Karsten H. Jensen

Re: RG58 kabel ? parametre

Hvorfor fortæller du _mig_ det så "belærende"?

Re: RG58 kabel ? parametre

Det var sandelig ikke ment som en "belæring" - kun som en erindring om, at
det drejede sig om kabel til videoformål desuagtet flere specs. for RG58 -
endten A/U eller anden type til mange forskellige priser - altså kun som en
orientering og ikke nogen "belæring".:-)
Karsten H. Jensen

Re: RG58 kabel ? parametre
Hej Brian

Nu er et RG58 kabel altså et RG58 kabel, og så er det ligegyldigt
om det er lavet igår eller for 30 år siden. Men der laves idag på
mange områder bedre kabler end dengang man "opfandt" RG58,
men de hedder altså andre navne.

Mvh Max

Re: RG58 kabel ? parametre

Netop derfor mit "måske" :)

Re: RG58 kabel ? parametre
Hej Brian

Hvorfor så spørgsmålstegnet ?

Mvh Max

Re: RG58 kabel ? parametre

Netop derfor...
Spørgsmålstegnet var også (?) for at indikere at andre måske kunne bekræfte
eller afvise mit "måske".

Re: RG58 kabel ? parametre
Hej Brian

Så har vi jo fået løst opgaven fuldt ud :)

Mvh Max

Re: RG58 kabel ? parametre

Lige i øjet :)

Re: RG58 kabel ? parametre

Kabel til videosignal er 75 Ohm og typen er i samme gruppe RG 59. Prøv at få
svar på dine spørgsmål ved at "google" lidt med spørgsmålet "RG 59" - og det
vælter ind.
Karsten H. Jensen

Re: RG58 kabel ? parametre

det