RFID/ Transponder Læsere hvad kan anbefales

Jeg er blevet spurgt om jeg kunne lave et system til en solcenter i stedet
for deres normale sol kort. Da disse kort koster ejere 25-30 kr stykket.

Så min tanke var i stedet for at gå over nogle RFID/ Transponder som kort
eller tags. De må da være betydelig billigere.

Så håbede der var nogen her der evt. kunne anbefale noget der ikke var alt
for dyrt både i udstyr og selve kortene/tags.

Læseren skal gerne have enten serielt interface eller USB som så mappes in
som en seriel port på computeren da dette vil gøre det betydelig nemmere for
mig at lave den tilhørende software.

Har ikke brug for at kunne skrive til enhederne. Kun læse deres ID Nr.

Da der på den måde kan laves deres eget system som de kan lave funktioner
med som de ønsker og ikke er afhæng af producenten ol.

Så er der nogle der kan komme med nogle anbefalinger til nogle produkter og
evt. steder hvor de kan købes og selvfølgelig gerne i hvilket pris lejen man
her bevæger sig hvis det vides.

På forhånd tak.

Re: RFID/ Transponder Læsere hvad kan anbefales
RFID koster også noget, fx ca 20-30 hos http://www.lawicel-shop.se/shop /
www.danbit.dk har også en del.

Hvad med at benytte en kortlæser, og så blot læse en tilfældig af
brugernes kort såsom Dankort etc. Så har du en unik sekvens du kan fæste
på personen.
Find magnetkortlæser hos www.danbit.dk

--
Christen Fihl