RFID spørgsmål

Hej,
Nu ved jeg ikke, om der er nogle herinde, der arbejder med RFID
tags/readere, men jeg har et par tekniske spørgsmål angående hvad en gen2
tag er i stand til.

Mine gen2 tags kan indeholde 96 bit. Man kan så vha. readeren læse de 96 bit
ud. Dvs. readeren exciterer tag'en/inducerer strøm til chip'en, der sidder i
tag'en, ved at sende en del effekt ud i et bestemt frekvensområde. Chip'en i
tag'en og readeren kan så kommunikere med hinanden på en anden frekvens,
sålænge chip'en får strøm.
Jeg har så flg. spørgsmål:

1) Er det for gen2 tags muligt kun at læse fx 8 ud af de 96 bit ud af
tag'en? Det vil gøre det muligt hurtigere at grovsortere tags.

2) Kan man sende en forespørgsel til en gen2 tag, der siger, at den kun skal
svare tilbage såfremt fx de 3 første bits er "010"? Det kan jo være af meget
stor betydning, hvis man skal læse mange tags på en gang og har mulighed for
at gruppere tags'ene.

Jeg har været i gang med at læse specifikationerne for gen2 standarden, og
er næsten sikker på, at begge dele kan lade sig gøre, men det kunne være
rart at få det bekræftet.

Mvh. Kim

Re: RFID spørgsmål

Jeg ved endvidere, at nogle tag typer rent faktisk er i stand til at lade
være med at svare mere end en gang tilbage til readeren, når de er i feltet.
Det er en virkelig betydningsfuld feature, når man skal læse mange tags. Er
nogen bekendt med, om gen2 tag standarden evt. også skulle udnerstøtte
dette?

Mvh. Kim

Re: RFID spørgsmål

Vil du selv designe læseren, eller bruge du en færdig læser?

Hvis du bruger en færdig læser, så er det kommandosættet til den du skal
studere, for hvad du har af muligheder.

Husk også at der kan være stor forskel på tags, afhængig af leverandør,
også selvom de overholder den samme norm (f.eks. EPC gen 2).

Re: RFID spørgsmål

Vi skal sikkert med tiden bruge flere læsere, men lige nu er det Symbol XR
480 vi bruger. Den kan software opdateres, så den kan helt sikkert
understøtte (eller komme til at understøtte) alle de features vores gen2
tags tilbyder. Jeg er ved at undersøge hvad den helt præcist kan med den
firmware den har nu.

Det er minimumsfunktionaliteten alle gen2 tags skal levere, jeg er
interesseret i. Jeg har dog ikke lige fundet et letforståeligt dokument om
tag-standarden endnu.
Det har betydning for hvordan vi vil gemme vores data i tag'en, hvilke
funktionaliteter den tilbyder.

Mvh. Kim

Re: RFID spørgsmål

Jeg kender ikke Symbol læsere, jeg bruger selv Feig, men det er så
heller ikke EPC tags jeg læser.

Jeg tror du får mere ud af at læse nogle datablade på de forskellige
fabrikanters tags og læsere, det giver et meget bedre indtryk af hvad du
kan forvente.

Få fat i noget udstyr og prøv at bruge det.

Re: RFID spørgsmål

prøv og låne elektor juni og september 2006 kan bsetilles på
www.elector-electronic.com.uk

nvh bamse

Site Timeline