RF transmitter/receiver

Jeg vil prøve at lege/teste lidt med at sende data trådløst mellem 2 Atmel
AVR processorer.
Bliver det en success vil jeg bruge det til et projekt ( nogle trådløse
sensorer ) og rækkevidden skal gerne være 25 meter i et hus ( Gennem vægge )

For at gøre det let for mig selv regner jeg med at bruge en færdig
transmitter/receiver alá http://www.abacom-tech.com/receivers.htm

Jeg kan se der findes 2 forskellige frekvenser 433 og 868 MHz gør det nogen
forskel hvilken jeg vælger ??

Hvis jeg laver et produkt med 433/868 mhz radiomoduler indbygget og ønsker
at sælge det, hvilke godkendelser skal jeg så have ??

Kan du anbefale en forhandler af sådanne moduler ?

Mvh
Anders

Re: RF transmitter/receiver

Der anvendes en licensfri frekvens, så der skal ikke nogen godkendelse til.
Dit produkt skal naturligvis CE-mærkes og overholde kravene til en sådan
mærkning, men det skal alt elektronik hvis det sælges inden for EU.

http://www.lprs.co.uk har lignende moduler (og nogen, der er meget mindre og
drives som en lysdiode).
De forhandles i Danmark af http://www.acal.dk
Jeg mener også RS Components og Farnell har LPRS´s moduler i deres katalog.

Re: RF transmitter/receiver
Hej Anders

Jeg køber mange 868 MHz moduler hos

http://www.it-tronic.dk /

Mvh Max

Re: RF transmitter/receiver

Hvis du kan bruge en chip istedet der kan det hele, og kan lode noget småt ,
kan jeg godt anbefale NRF905 fra  www.nvlsi.no
har selv brugt den, og har opnået gode resultater bla. en rækkevide på ca.
300M, og så er den nem at arbejde med...hvis du kan skaffe dem

Re: RF transmitter/receiver

Dem kender jeg godt. OK :-)