RF Sender / Modtager

Hej..

En kammi har købt en RF sender til hans bil..  sådan noget Johnson Controls
Homelink til indbygning
den skulle kunne bruges til at åbne garageport osv med.. og kører på
288-433mhz.. men han har ikke en port, han vil bruge den til at tænde lyset
i garagen med..

Og nu er det så pludselig mit problem, da han ikke selv kan finde ud af
det..

Der er 3 knapper på fjernbetjeningen

Men hvordan laver jeg det nemmest.. der står i brugsforvirringen at man skal
lære den de koder den skal sende vha den originale port fjernbetjening.

Vellemann har et byggeset med 8 kanaler.. men syntes godtnok det er en dyr
løsning... nogle med bedre ideer?

//Brian

Re: RF Sender / Modtager

Vellemann kittet forstår alligevel ikke den anden fjernbetjening.

Enten skal i have fat i en modtager fra samme fabrikant som
fjernbetjeningen, ellers køber i et billigt sæt centrallåsstyring fra
tante hansen og bruger det i stedet.

Re: RF Sender / Modtager

Gør som "alle andre" - sæt en bevægelsesføler på lyset.

Fjernbetjeningen kan alligevel ikke rigtig bruges til noget uden
større investeringer.
--
OV1A Jens

 Good decisions come from experience. Experience comes from making bad ones

Re: RF Sender / Modtager

Eller hvis du vil undgå at naboens kat tænder lyset i tide og utide - en
lysfølsom modstand placeret i lygtehøjde, lidt relæ styring og en 555 som
timer.

--
Karl Erik.

Re: RF Sender / Modtager

Hmm... Ved ikke lige hvad jeg fik trykket pE5% sidst, men...
Vil ogsE5% mene det nemmeste er noget med en bevE6%gelses sensor.
Ellers skal man mE5%ske kigge pE5% noget LK IHC Wireless, og sE5% smide
fjernbetjeningen i bilen.

En 3. mulighed, hvis du mener der skal lidt elektronik til, kunne vE6%re
at kigge pE5% et par komponenter ved RSonline.dk
TX modul: http://docs-europe.electrocomponents.com/webdocs/087d/0900766b808 =
7d2df.pdf
RX modul: http://docs-europe.electrocomponents.com/webdocs/085b/0900766b808 =
5bccd.pdf
Encoder: http://docs-europe.electrocomponents.com/webdocs/0248/0900766b8024 =
89bb.pdf
Decoder: http://docs-europe.electrocomponents.com/webdocs/0248/0900766b8024 =
89bb.pdf
og sE5% skal der vist lidt hjE6%lpe elektronik til, og en kasse til... og
her er for ca. 140kr i de fire ovennE6%vnte komponenter.

Re: RF Sender / Modtager

[...]

Hvis man skal bruge noget 'quick and dirty' RF-fjernbetjening der ikke
behøver at virke over voldsomme afstande (f.eks. til lyset i garagen),
er det (i hvert fald prismæssigt!) svært at stikke Harald Nyborgs
"fjernbetjent stikkontakt". Der får man en (grim!) RF-fjernbetjening og
hele tre 'stikkontakter' (selvom fjernbetjeningen har fire sæt knapper.)
Al denne herlighed for 99 kroner gør det ret svært at gøre det billigere
selv.

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr61%37&n10 %

/claus (der bruger indtil flere sæt rundt omkring i huset i stedet for
'strømspareskinner' på tv/dvd, computere, netværk osv. og er fremragende
tilfreds med produktet trods dets ydmyge ophav.)

Re: RF Sender / Modtager
Det tror jeg lige var den rette løsning med harald-nyborg.. det vil jeg lige
foreslå ham... hvis ikke det virker. er det da ikke dyrer end at man kan
kaste det efter en gal hund..

//Brian