RF på 433 Mhz

Jeg går og lejer med tanken om at lave nogle remote i/o til noget
overvågning hvor vi idag trækker ledninger.
Disse ledninger vil jeg gerne erstatte med noget RF.

Der er mange udbydere af moduler som denne QM 433 MHz QFMT1 :
http://www.rfsolutions.co.uk/products/rf_modules/Fm_433.htm

Men... jeg kan ikke helt finde ud af om jeg må for telestyrelsen.
http://www.tst.dk/dk/love_regler/B11785_2001.doc

I punkt 14.2.3 står der:
Frekvensbåndet 433,050-434,790 MHz må alene anvendes til overførsel af
audio- og telefonisignaler, når den maximale udstrålede middeludgangseffekt
er under 100 µW.

Betyder det at jeg ikke må overføre andet end audio og tele eller betyder
det at audio og tele iffe have en middeludgangseffekt over 100µW ??

Hvis der er nogle der har kendskab til hvordan jeg kommer videre tager jeg
gladeligt imod info.

Anders

Re: RF på 433 Mhz
hej der...

jeg har været igennem det samme for 2 aar siden.... og fik at vide, at
433 IKKE er beregnet til den slaks... du skal derimod op paa 868, hvor
du maa alt.... forstaaet paa den maade , at der ikke er regler for hvor
læange du maa modulere.... men du skal være opmærksom paa,,, at alle
andre ogsaa maa( og gør det) ....
Mange of de chips der findes i dette omraade kan ogsaa køre 915 Mhz, som
er amerikanerenes ISM baand....... der er saa vidt jeg har erfraet ikke
ret meget i dette band her i DK, saaaaaa.......

/finn

Re: RF på 433 Mhz
Hej Finn

Mange tak for det hurtige svar.

Hvilke godkendelser skal man have inden man kan benytte et produkt der
bruger RF@868/915 ??
Hvor fandt du informationerne ?

Med venlig hilsen
Anders

middeludgangseffekt
jeg

Re: RF på 433 Mhz

jeg talte med en der heder Leif  Sylvest, hos Delta i kbh (et eller
andet sted) ....

men..... hvis prisen ikke er saa afgørende - og jeres volumen er lavt -
saa ville jeg lige tage og kikke paa noget som heder blue-giga. Det er
noget finsk noget, som bruger bluetooth, og er extremt smart og nemt at
sætte op...... og ikke ret dyrt...

/f