Revnet display i bærbar

Jeg har fra mit arbejde fået en IBM thinkpad

med defekt display. Er det noget man selv kan skifte hvis man ellers er fingernem. Ønskes: Links til hvor man køber display til rimelig pris, eller kan man kun få det hos IBM.

/Carsten

Reply to
Simsalabim

man kun

Det kommer lidt (l=E6s: meget) anp=E5 hvilken hvilken model det er.

Mikkel

Reply to
Mikkel Lund

n man kun

alts=E5 sk=E6rmen, suk.

Reply to
Mikkel Lund

"Simsalabim" skrev i en meddelelse news:4718a52c$0$90262$ snipped-for-privacy@news.sunsite.dk...

Udfra maskintypen finder du på følgende hjemmeside manualen. I den står et FRU nummer. Det er IBMs reservedels nummer.

Med dette nummer kan du gå på ibm.dk og trykke reservedele. En 14.1 med FRU 92P6733 koster f.eks 2700 inklusiv moms

Har du prøvet det før kan en skærm skiftes på ca. 30minutter (det er også vist i manualen hvordan du gør)

Hvori består defekten? Det behøver ikke være LCD panelet bare fordi skærmen er sort eller mangler backlight. Det kan sagtens være inverter eller planar.

/Dennis

Reply to
Dennis Pedersen

"Dennis Pedersen" skrev i en meddelelse news:4718be85$0$15893$ snipped-for-privacy@dtext01.news.tele.dk...

Øh -

/Dennis

Reply to
Dennis Pedersen

"Dennis Pedersen" skrev i en meddelelse news:4718be85$0$15893$ snipped-for-privacy@dtext01.news.tele.dk...

Det er med garanti panelet ;-) ( hint: prøv at se subjekt )

mvh Ebbe

Reply to
Ebbe (7000)

Det er ligefør man kan få en hel laptop med samme specs for de penge - dog ikke thinkpad...

Reply to
Esben von Buchwald

"Dennis Pedersen" skrev i en meddelelse news:4718be85$0$15893$ snipped-for-privacy@dtext01.news.tele.dk...

Det er sku da fredag i en nødeskald. Jeg glemte jo linket også.

/Dennis

Reply to
Dennis Pedersen

Hvis den er mere end 2 - 3 år kan det være vanskeligt at finde/få reservedelene. Har du overvejet extern skærm og keyboard/mus til den selvom den så ikke længere er så bærbar ?

Hvis displayet er revnet som subject-linien beretter er der ikke så meget at gøre ved det, ellers behøver det ikke at være selve display-panelet og dermed givet er en del billigere at reparere.

/Lars

Reply to
Lars Peter Larsen

Hej!

Simsalabim wrote: >

Displayet er muligvis et ret standard display, så prøv evt. af efterlyse et i edb-markedsgruppen. Det er en smal sag at skifte sådan et...

Hvis du finder et hvor opløsning, størrelse (i tommer) og stik passer så er der en god chance for at det vil virke. Har efterhånden skiftet en del displays, og de har ikke altid været af samme fabrikat.

--
Mvh, Kim Voss Schrader
Reply to

Lars Peter Larsen skrev :

Hvilke IBM reservele har du haft problemer med da ?

--
Jan_stevns
Reply to

Ikke med IBM. Selv tusse gamle bærbare er det intet problem at få reservedele til.

/Dennis

Reply to
Dennis Pedersen

"Dennis Pedersen" skrev :

ja - jeg ved sgu'tte hvor Lars fik den tro fra

har lige fået stumper hjem til en TP 600E - og den er da gammel -

( fra 99 ! )

--
Jan_stevns
Reply to

Ingen heldigvis, men i min omgangskreds (og på jobbet) er holdningen at er maskinen ældre end et par eller tre år bliver den skrottet og erstattet af en ny. Den er for dyr at reparere i forhold til at købe en ny.

/Lars

Reply to
Lars Peter Larsen

Lars Peter Larsen skrev :

Er det ikke lidt søgt, at du så skriver som du gør ?

citat:

"Hvis den er mere end 2 - 3 år kan det være vanskeligt at finde/få reservedelene. Har du overvejet extern skærm og keyboard/mus til den selvom den så ikke længere er så bærbar ?"

Specielt når din viden om de faktiske forhold er som den er ?

--
Jan_stevns
Reply to

Hej

kun

Hvis du opgiver vil jeg måske gerne købe den da jeg har en med smadret bundkort (sort væske mærket kaffe ;-((

MVH Henrik

Reply to
Henrik S

Jeg vil lige søge videre inden jeg opgiver, da jeg stadig ofre en tusse el. lign. inden jeg opgiver. Det er trods alt en maskine der er af en hvis kvalitet.

"Henrik S" skrev i en meddelelse news:471a2092$0$21926$ snipped-for-privacy@dreader1.cybercity.dk...

Reply to
Simsalabim

Simsalabim skriver:

Du skal søge længe, inden du kan få et sådan display til en tusse.

Men smid den ikke ud, jeg skal nok betal porto for at få den sendt til mig i stedet, jeg mangler en lille server til min vejrstation....