Revnet display i bærbar

Jeg har fra mit arbejde fået en IBM thinkpad
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID17%4093
med defekt display.
Er det noget man selv kan skifte hvis man ellers er fingernem.
Ønskes: Links til hvor man køber display til rimelig pris, eller kan man kun
få det hos IBM.

/Carsten

Re: Revnet display i bærbar

Det kommer lidt (lE6%s: meget) anpE5% hvilken hvilken model det er.

Mikkel

Re: Revnet display i bærbar

altsE5% skE6%rmen, suk.

Re: Revnet display i bærbar

Udfra maskintypen finder du på følgende hjemmeside manualen.
I den står et FRU nummer. Det er IBMs reservedels nummer.

Med dette nummer kan du gå på ibm.dk og trykke reservedele.
En 14.1 med FRU 92P6733 koster f.eks 2700 inklusiv moms

Har du prøvet det før kan en skærm skiftes på ca. 30minutter (det er også
vist i manualen hvordan du gør)

Hvori består defekten?
Det behøver ikke være LCD panelet bare fordi skærmen er sort eller mangler
backlight.
Det kan sagtens være inverter eller planar.

/Dennis

Re: Revnet display i bærbar

Øh - <mental note: please read topic :) /menal note>

/Dennis

Re: Revnet display i bærbar

Det er med garanti panelet ;-) ( hint: prøv at se subjekt )

mvh Ebbe

Re: Revnet display i bærbar

Det er ligefør man kan få en hel laptop med samme specs for de penge -
dog ikke thinkpad...

Re: Revnet display i bærbar

Det er sku da fredag i en nødeskald.
Jeg glemte jo linket også.

http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?sitestyle=lenovo&lndocid=MIGR-39298

/Dennis

Re: Revnet display i bærbar

Hvis den er mere end 2 - 3 år kan det være vanskeligt at finde/få
reservedelene. Har du overvejet extern skærm og keyboard/mus til den
selvom den så ikke længere er så bærbar ?

Hvis displayet er revnet som subject-linien beretter er der ikke så
meget at gøre ved det, ellers behøver det ikke at være selve
display-panelet og dermed givet er en del billigere at reparere.

/Lars

Re: Revnet display i bærbar

Hvilke IBM reservele har du haft problemer med da ?

--
Jan_stevns

Re: Revnet display i bærbar

Ingen heldigvis, men i min omgangskreds (og på jobbet) er holdningen at
er maskinen ældre end et par eller tre år bliver den skrottet og
erstattet af en ny. Den er for dyr at reparere i forhold til at købe en ny.

/Lars

Re: Revnet display i bærbar

Er det ikke lidt søgt, at du så skriver som du gør ?

citat:

"Hvis den er mere end 2 - 3 år kan det være vanskeligt at finde/få
reservedelene. Har du overvejet extern skærm og keyboard/mus til den
selvom den så ikke længere er så bærbar ?"

Specielt når din viden om de faktiske forhold er som den er ?
--
Jan_stevns

Re: Revnet display i bærbar

Ikke med IBM.
Selv tusse gamle bærbare er det intet problem at få reservedele til.

/Dennis

Re: Revnet display i bærbar

ja - jeg ved sgu'tte hvor Lars fik den tro fra

har lige fået stumper hjem til en TP 600E - og den er da gammel -

( fra 99 ! )

--
Jan_stevns

Re: Revnet display i bærbar
Hej!

Displayet er muligvis et ret standard display, så prøv evt. af efterlyse et i
edb-markedsgruppen. Det er en smal sag at skifte sådan et...

Hvis du finder et hvor opløsning, størrelse (i tommer) og stik passer så er der
en god chance for at det vil virke. Har efterhånden skiftet en del displays, og
de har ikke altid været af samme fabrikat.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Revnet display i bærbar

kun
Hvis du opgiver vil jeg måske gerne købe den da jeg har en med smadret
bundkort (sort væske mærket kaffe ;-((

MVH
Henrik

Re: Revnet display i bærbar
Jeg vil lige søge videre inden jeg opgiver, da jeg stadig ofre en tusse el.
lign. inden jeg opgiver. Det er trods alt en maskine der er af en hvis
kvalitet.

Re: Revnet display i bærbar

Du skal søge længe, inden du kan få et sådan display til en tusse.

Men smid den ikke ud, jeg skal nok betal porto for at få den sendt til
mig i stedet, jeg mangler en lille server til min vejrstation....