Ørevenlige kondensatorer

Hejsa

Jeg skal til at købe komponenter ind til http://www.snip.dk/preamp.html

I den forbindelse ville jeg høre om i har nogen anbefalinger af kondensator
typer til udgangen..

Jeg har ikke råd til et kæmpe batteri af Silver/mica kondenatorer, så lad
bare den ligge ;)

Valget står mellem:

WIMA MKS4 (Polyester bandit) til den nette sum af otte kroner stykket
EVOX CMK (Polykarbonat) til 15 kroner
RIFA Dobbeltmetalliseret polypropylen til 16 kroner

Det var lige de tre der faldt mig mest iøjefaldende på RS-components

Jeg ved ikke umiddelbart noget om forskellen, så en forklarenhed af disse
ville være dejligt.

Nogen forslag? Jeg regner med at benytte samme type kondensator i 100pF i
indgangen.

Ang. Afkobling, havde jeg tænkt at bruge ceramic disc typer på undersiden af
kortet direkte henover forsynings terminalerne på opamp'erne, nogen
indvendinger mod denne metode?

/J

Re: Ørevenlige kondensatorer

Ikke hvis det skal være begrundet i realiteter.
Hvis du vil have ideer til underlige løsninger med hjemmeviklede
kondensatorer dyppet i linolie og stænket med vievand er dk.teknik.lyd
stedet.

Jeg vil seriøst mene at det kan være bedøvende ligegyldigt.
Fuldstændig.

--
Ole Geisler, fejlfinder af Guds naade
Re: Ørevenlige kondensatorer

Vil det sige at jeg ikke længere behøver at have en død kylling hængende
over stereoanlægget for at få en diffus og eleveret diskant ?  ;)

--
Venlig hilsen,
Søren
Re: Ørevenlige kondensatorer
Hej Flemming,

Det sidste års tid har jeg brugt en dybstegt karrykylling, det giver en
meget spicy lyd (dog med en baggrundssummen pga. fluerne).

Tidligere brugte jeg en svale hvilket var godt for de høje toner, men
der manglede dybbas - måske en struds ved siden af kunne have hjulpet ?

Nå, nu må vi nok hellere stoppe med at drille dem med "gyldne" ører
inden en eller anden nedkaster en voodooforbandelse over os (om ikke
andet for at være seriøst OT ;)

--
Venlig hilsen,
Søren

/ Hans

Re: Ørevenlige kondensatorer
On Tue, 18 Nov 2003 19:32:48 +0100, "Hans"

Føj. Den var slem - hvis jeg nu LOVER at pille plasticen af
overføringskondensatorerne den næste "tunge" HIFI forskrækker jeg rep
- kan vi så få hævet forbandelsen?

Især den med TV3 *** GYS ***
--
Ole Geisler, fejlfinder af Guds naade
Re: Ørevenlige kondensatorer
Nej! Og det er oven i købet kun TV3 reklamer der vises.

/ Hans

Re: Ørevenlige kondensatorer

Tak SKAL du ha', der er nok en der er hård i filten dér, nu er du
på den Ole! ;-)

--
Ulrik Smed,
Denmark, Aarhus