responder og sender

Davs med jer alle sammen.

Jeg ville høre om der var nogen af jer der evt havde et diagram over en responder samt sender. Jeg tænker typisk på noget i stil med det man bruger til biler, hvor responderen ikke skal forsynes med nogen spænding over hovedt.

Håber at der er nogen der kan hjælpe.

Med venlig hilsen Thias Russell

Reply to
Thias Russell

"Thias Russell" skrev i en meddelelse news:3ff7db01$0$9756$ snipped-for-privacy@dread14.news.tele.dk...

bruger

Det fungerer på den måde at der ved hjælp af en spole opbygges et magnetfelt... når så nøglen (hvori der sidder en svigningskreds) sættes ind i låsen "forstærkes" dette felt og det sidder der så noget elektronik der kan måle det til...

mvh Rasmus

Reply to
Rasmus M. Jensen

bruger

Der er to måden, den gamle simple og den nye avancerede:

I den gamle metode bestod nøglen af en svingningskreds, når den kom i nærheden af senderen, kunne den måle belastningen som svingningskredsen udgør.

I den nye metode, består nøglen af en spole og en chip, senderen er en spole og noget avanceret styring. Der bliver transmitteret data både til og fra nøglen. Søg f.eks. på I-Code (Fra Philips).

Begge metoder bruges også i varesikring (+ nogle flere metoder).

Reply to
HKJ

Det kaldes RFID - Radio Frequency IDentification.

En simpel Google søgning på RFID:

Giver alt for mange hits, så der skal nok lidt flere ord på...

--
  Med venlig hilsen,    Ove Kjeldgaard,    nospam AT privat DOT dk
  Natur og Friluftsliv:

spole

Derfor jeg skrev i-code, jeg kunne også have skrevet TagSys eller TagIt, eller ISO????? (Jeg kan ikke huske nummeret, men det kan ses ved Philips, når der søges på I-Code).

Reply to
HKJ

Her er min grund til at bruge det mere generelle navn:

Hvis jeg husker rigtigt, så laver Philips kun chip's til RFID, hvor andre laver færdig kapslede tranpondere og moduler med antenner til kommunikation.

Så hvis man skal bruge én base med fem tranpondere i en fart, er Philips nok ikke det rigtige valg...

--
  Med venlig hilsen,    Ove Kjeldgaard,    nospam AT privat DOT dk
  Natur og Friluftsliv:
Reply to
Ove Kjeldgaard

laver

nok

Dem der laver færdige systemer, er stadig nød til at skrive hvilken chip de understøtter, se f.eks.

HKJ

Davs med jer alles sammen.

Jamen jeg takker mange gange for alle svarene, nu har jeg da en del at gå efter.

Med venilg hilsen Thias Russell

"Ove Kjeldgaard" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@4ax.com...

spole

Thias Russell