responder og sender

Davs med jer alle sammen.

Jeg ville høre om der var nogen af jer der evt havde et diagram over en
responder samt sender.  Jeg tænker typisk på noget i stil med det man bruger
til biler, hvor responderen ikke skal forsynes med nogen spænding over
hovedt.

Håber  at der er nogen der kan hjælpe.

Med venlig hilsen  Thias Russell

Re: responder og sender
bruger

Det fungerer på den måde at der ved hjælp af en spole opbygges et
magnetfelt... når så nøglen (hvori der sidder en svigningskreds) sættes ind
i låsen "forstærkes" dette felt og det sidder der så noget elektronik der
kan måle det til...

mvh
Rasmus

Re: responder og sender

bruger

Der er to måden, den gamle simple og den nye avancerede:

I den gamle metode bestod nøglen af en svingningskreds, når den kom i
nærheden af senderen, kunne den måle belastningen som svingningskredsen
udgør.

I den nye metode, består nøglen af en spole og en chip, senderen er en spole
og noget avanceret styring. Der bliver transmitteret data både til og fra
nøglen. Søg f.eks. på I-Code (Fra Philips).

Begge metoder bruges også i varesikring (+ nogle flere metoder).

Re: responder og sender

Det kaldes RFID - Radio Frequency IDentification.

En simpel Google søgning på RFID:
http://www.google.com/search?q=RFID&sourceid=mozilla-search&start=0&start=0
Giver alt for mange hits, så der skal nok lidt flere ord på...

  Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk

Re: responder og sender

spole
http://www.google.com/search?q=RFID&sourceid=mozilla-search&start=0&start=0

Derfor jeg skrev i-code, jeg kunne også have skrevet TagSys eller TagIt,
eller ISO????? (Jeg kan ikke huske nummeret, men det kan ses ved Philips,
når der søges på I-Code).

Re: responder og sender

Her er min grund til at bruge det mere generelle navn:

Hvis jeg husker rigtigt, så laver Philips kun chip's til RFID, hvor andre laver
færdig kapslede tranpondere og moduler med antenner til kommunikation.

Så hvis man skal bruge én base med fem tranpondere i en fart, er Philips nok
ikke det rigtige valg...

  Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk

Re: responder og sender

laver
nok

Dem der laver færdige systemer, er stadig nød til at skrive hvilken chip de
understøtter, se f.eks. www.feig.de

Re: responder og sender
Davs med jer alles sammen.

Jamen jeg takker mange gange for alle svarene, nu har jeg da en del at gå
efter.

Med venilg hilsen    Thias Russell

spole
http://www.google.com/search?q=RFID&sourceid=mozilla-search&start=0&start=0