Reservedel til Skil akku bore/skruemaskine

Er der nogen her der ligger inde med en
gammel Skil 18 volt bore/skruemaskine
som alligevel skal skrottes fordi batteriet er dødt ?

Maskinen er model nr.: 2690
( står på højre side af motorhuset )
her er et billede:
http://www.mi-nn.ru/wysiwyg/images/lib1/skil_2690.jpeg

Jeg er interesseret, idet jeg har et eksemplar
hvor regulatoren er stået af, og Bosch vil have
300 kr. for stumpen, hvilket ikke kan betale sig.

Det pudsige er, at det ikke er transistoren der er stået af.
Styringen af variabel hastighed fungerer upåklageligt. Men
funktionen med "fuld skrue" ved fuld indtrykning af knap
er forsvundet. Dvs. maskinen kan da skrue.. men det er
ikke ved acceptabel hastighed til andet end småtingsarbejder,
og maskinens styrke er netop en fantastisk kraftudfoldelse
når man skal bore i hvadsomhelst, eller skrue mange lange
skruer i hårdt materiale.  Faktisk skal man helt op i
en Makita 18v maskine for at få samme drejningsmoment.
Og her snakker vi om en maskine til små 3000 kr.. suk.

Regulatoren kan delvis adskilles.  Problemet er, at
transistoren er loddet fast på yderside af den printeplade
der vender med komponentsiden indad i resten af den
lille sorte kasse.  Og uden for megen vold er det mig
ikke muligt at afmontere resten uden at ødelægge noget.

Regulatoren er en "marquardt"
http://www.marquardt.de/docs/produkt_frame.aspx?id23%040&sp=D&m122%980&m223%026&m323%040&m4=&domid10%35&showproducts=elektrowerkzeugschalter

Vælg i "beispiel kunden...."  nummer 2 i venstre side af billedet.

Mvh
Robert

Re: Reservedel til Skil akku bore/skruemaskine
http://www.marquardt.de/docs/produkt_frame.aspx?id23%040&sp=D&m122%980&m223%026&m323%040&m4=&domid10%35&showproducts=elektrowerkzeugschalter

hvorfor prøver du ikke bare at sende dem en email og tigge lidt om at få
tilsendt en ny kontakt - samtidig med du ber' om deres bankkonto som du
overfører pengene til...

/Rasmus

Re: Reservedel til Skil akku bore/skruemaskine
http://www.marquardt.de/docs/produkt_frame.aspx?id23%040&sp=D&m122%980&m223%026&m323%040&m4=&domid10%35&showproducts=elektrowerkzeugschalter

Det bliver også det næste.. skal lige "støve" mit tyske af :-)

Problemet er dog højst sandsynligt at der ikke er tale om
en standardproduktion, men en specialtilrettet serie
( det kan man læse om på siden ).  Og da maskinen er 6 år
gammel har de formentligt ikke denne slags enheder på lager.

Det ville være nemmere om nogen udi landet havde en
maskine magen til min liggende der alligevel skulle skrottes.
- men det lader ikke til at være tilfældet.  Har snart prøvet
de fleste steder, incl. mere eller mindre relevante steder
på nettet ( så bliver man futtet og skældt ud ;-)

Mvh
Robert

Re: Reservedel til Skil akku bore/skruemaskine
Hej vmx

Nu skriver du at du kan købe reservedelen hos Bosch for 300 kr.
og at alternativet er en maskine til 3000 kr., så forstår jeg altså
ikke at du ikke bare bestiller den ereservedel og får maskinen
fikset, det er da en billig løsning.