Reservedel til Grundig T55-440 (TDA3505 og evt. TDA2579A)

Nogle her der ved hvor man køber TDA3505 og evt. TDA2579A her i Danmark,
eller ligger inde med nogle jeg kan købe?

Jeg har en mistanke til at TDA3505 kredsen i mit TV er defekt, muligvis er
den blevet ristet under et hot-plug i scart-stikket. Signalet fra tuneren
går fint igennem, dog er billedet en anelse grønligt i de grå toner, mens
Scart/Composite er helt døde. Der er blot sort skærm, når der slås over på
AV. TDA3505'eren må derfor virke delvist, da brightness og contrast også
fungerer fint. Er det ikke denne kreds det er galt med, kan det være den
kreds der laver 'sandcastle pulse' signalet, som styrer en del i 3505'eren.
Det er sync. kredsen TDA2579A der laver disse. Der er også en del
sync-problemer med OSD, der hopper rundt på skærmen, så det kan også være en
mulighed.

Jeg har aldrig rodet med TV før, så jeg er en smule lost, men jeg vil gerne
prøve at se om jeg kan løse problemet.

Jeg har fundet http://www.donberg.ie der har delene, men det kommer til at
koste en hel del når de skal sendes fra Irland, så jeg ville foretrække en
forsendelse i Danmark. Fjernsynet er gammelt, så der skal ikke bruges alt
for mange penge på det, hvis det skal kunne betale sig.

--
signing off.. Martin Sørensen

Re: Reservedel til Grundig T55-440 (TDA3505 og evt. TDA2579A)

Lyder som noget der også er blevet brugt i B&0 og så er jeg ret sikker på at
jeg kan finde dem på nogle af de "skrot" tv chassis'er jeg har ligggende på
loftet. Kredsene må du såmænd gerne få hvis du kan bruge dem.

mvh
JBH

Re: Reservedel til Grundig T55-440 (TDA3505 og evt. TDA2579A)

Det må du meget gerne kigge efter, hvis de da ikke også er ødelagte.

--
signing off.. Martin Sørensen

Site Timeline