Øreringe med lys - hvordan?

Halløj gruppe

Som gammel elektronikgut er jeg i et øjebliks storhedsvandvid vist nok
kommet til at prale med "at man da nemt kan lave øreringe med lys i".

Det hørte min kammerats teenagedatter, og hængte mig straks op på det:
Jamen, sådan et par ville hun da gerne bede om til nytårsaften!

Av for den! Hvordan kan man nu lige gøre det smartest. Skal jeg bare vælge
alm. blinke-lysdioder, og hvordan skal jeg nu strømføre dem, uden at lade
den unge dame slæbe rundt på et bilbatteri på en trækvogn? Med et trippel A
batteri i frisuren?

(Puha, man skal lære at holde sin mund.)

Gode idéer modtages med tak.

Mvh Peter

Re: Øreringe med lys - hvordan?

Det bliver nok noget med en 3V lithium "knap-celle" og en blinkende diode
(de fåes også i RGB ;-)...

Mvh.
 Anders

Re: Øreringe med lys - hvordan?

Hejsa Anders

Når du skriver RGB, er det så enten en rød ELLER en gul ELLER en blå, eller
kan man rent faktisk få nogle der blinker i mere en 2 farver?

mvh Peter

Re: Øreringe med lys - hvordan?

Så er det 3 (eller kan være 4) farver i en lysdiode. Her kan man sådan
set lave alle farver.

Re: Øreringe med lys - hvordan?

Det bliver nok noget med en knapcelle og 3 mm eller en SMD lysdiode.
Prøv at checke en 10 krones forretning (f.eks. Tiger), måske har de noget du
kan få delene fra.

Re: Øreringe med lys - hvordan?

vælge
lade
trippel
du
Jeg er enig med HKJ. En 3 mm lysdiode og en knapcelle kunne være en løsning.
Find en gummiring som lige kan presses rundt om knapcellen, og så en
terminal fra lysdioden på hver side af knapcellen, så lyser dioden. Om
legeringen man laver lysdiode ben af er sund at have igennem øret, er jeg
dog ikke så sikker på.

/Tom

Re: Øreringe med lys - hvordan?

Men det er bare at montere en sølvring også...

/A

Re: Øreringe med lys - hvordan?

Hvis hun bruger mobiltelefon kan du jo købe de der "blinkene plaster" som
bruges til at sætte bag på telefonen, og lave dem til ørering, så lyser de
når hun taler i telefon :-)
Ved ikke om det kan hjælpe dig ud af dit problem :-)

--
Hilsen Madsen

Re: Øreringe med lys - hvordan?

Let OT, men er der nogen der ved hvordan sådan et plaster virker?

(den fanger signalet fra mobilen, og dioden blinker, ja, men jeg tænkte på
en lidt dybere forklaring)

Mvh
Henrik

Re: Øreringe med lys - hvordan?

er det ikke bare en simpel svingningskreds ?

Re: Øreringe med lys - hvordan?
 Jamen dog, hun bruger da mobil. Men hvad sørensen er blikene plaster? Det
har jeg aldrig hørt om. Vil du ikke beskrive dem?

Er det noget man køber i BR eller i en telebutik eller i Brinck Elektronik?

mvh Peter

Re: Øreringe med lys - hvordan?

Et stykke tyndt plastic man kan klistre på sin mobils som så blinker
når den ringer/man taler i den.

Hold da op, hvor i alverden bor du ? :-*)

Bilka, Føtex og mange andre butikker.....

Re: Øreringe med lys - hvordan?

Hold da fest - har aldrig hørt om dem.

Jamen jeg må jo være ved at blive gammel (selv om jeg kun er midt i 30'erne)
;-)

Re: Øreringe med lys - hvordan?

http://www.thansen.dk/products.asp?c36%9075437&n28%3056340#xy
http://www.thansen.dk/product.asp?c36%9075437&n28%3056340&pn35%7400083

--
Hilsen Madsen

Re: Øreringe med lys - hvordan?
Hej Peter,

Sig at hun skal støvsuge og vaske op hos dig 3 gg. ugentligt hele næste år
til gengæld ;)

Skal det være rigtig fancy har Brinck en lysdiode der blinker i et væld af
farver (i hvert fald rød, grøn, blå og sekundærfarverne). Den kan ikke
bruges til andet end pjat, men det er den til gengæld god til (kr. 39,- pr.
stk IIRC).
Den kunne drives af fx. et CR2032 til en rund tier samme sted fra (men hvor
længe? Der er konstant lys i den, farverne skifter bare)

Alternativt kan du smutte en tur på strøget hvor danskere af anden etnisk
oprindelse står for hver hundrede meter eller så og sælger nøgleringe,
halskæder, brocher etc. med adskillige blinkende LED's i hver (visuel
forurening i Julehyggen). 2 nøgleringe og to af de dimser der hives gennem
ørehullerne (hvis damen er piercet, ellers clips) kan gøre det -
dimser/clips fås i uægte materialer hos Panduro og i sølv hos enhver
velassorteret guldsmed.

Endnu et alternativ: Hos Søstrene Grene, Tiger og lignende steder kan du få
nogle bolde (8..9 kr./stk. hos SG) der blinker 10..15 sekunder når man
smider dem mod noget hårdt. De kan skrælles og indeholder et lille kredsløb
i en "blob", et par 3mm LED's (rød og blå i den jeg har liggende), to
knapceller (af forskellig størrelse i den jeg har skrællet) og en
rystekontakt. Det fylder ikke ret meget og ville let kunne hænges i et øre
med "dimser" eller clips. Så mangler hun bare en voldelig kæreste der
smækker hende en på hver side af hovedet hvert 15 sekund og du er hendes
nye helt ;)

Mobilflashers bliver nok lidt for meget for hendes telefonregning ;)

Ja! I hvert fald i nærheden af tøser i alle aldre ;)

God fornøjelse med rengøringshjælpen.

--
Venlig hilsen,
Søren

Har hun da ikke abbonnement med fri SMS?

U said it!

Er det en ide der må lånes? ;-)

--
mvh Uffe

Re: Øreringe med lys - hvordan?
Hej Uffe,

Hvis du kan få den til at virke ;)

--
Venlig hilsen,
Søren

Lyder meget fedt - skal jeg da ind og kigge på.

Også en mægtig god idé..

Det er simpelthen for morsomt, de bolde må jeg også ha' fat i! Det bliver
vist elektronik-bytur i morgen formiddag inden familie Danmark skal i byen
og købe jule ind.

På den anden siden ret sejt at de blinker så snart en nærværende person
taler i mobilios.

Ha! det får jeg hende aldrig til! Teenagerne nu om dage er alt for beviste
om hvor grænsen går, meeen da jeg var ung i firserne ku' man nok have
overtalt en tøsepige til det ;-)

mvh Peter

Re: Øreringe med lys - hvordan?
Hej Peter,

Velbekomme :)

Det var meningen, du fortrød jo hvad du havde sagt, så en betingelse af
den slags burde få dig af krogen :)

For et par øreringe ?
(Så færdedes du vist i andre cirkler end jeg dengang ;)

--
Venlig hilsen,
Søren