Reperation af print monterbart stik til 9V batteri

Mit ærværdige Fluke 77 fået et problem: i forbindelse med at jeg
skulle skifte 9V batteriet, blev den ene polsko på det printmonterede
stik hevet af :-(

Jeg har fået fjernet den lille krampe som holdt polskoen fast, men jeg
finder ikke lige en fiks måde at montere det igen på "holderen".

Jeg har kigget lidt efter popnitter, men de mindste jeg har fundet er
2.4mm i diameter hvilket er for stort.

Kan man købe "løse" print-monterbare stik til 9V batterier, eller skal
jeg overveje at købe et normalt stik med ledninger?

jeg er ikke meget for det sidste, da batteriet så vil ligge 'løst'
inde i kassen.

Kai

Re: Reperation af print monterbart stik til 9V batteri

En lille stump vinduestætningsliste, den bløde slags, placeret rigtigt
er sikkert løsningen her.

/Morten %-)

Re: Reperation af print monterbart stik til 9V batteri
Hej Kai

Ja, naturligvis kan man købe den slags stik, men problemet er
at der er mange forskellige modeller derude. Men har du et
billede af dimsen, ja så kan man jo se om man har noget
.
Ellers vil jeg tro at Fluke sælger dem som reservedele.

Re: Reperation af print monterbart stik til 9V batteri

Her er et par billeder (13-15KB) fra begge sider:
http://www.harrekilde.dk/~khp/IMG_0003.jpg
http://www.harrekilde.dk/~khp/IMG_0004.jpg

Det vil være gode nyheder, selvom det er noget jeg ville have
forsvoret, når multimeteret er så gammelt :-)

Kai

Re: Reperation af print monterbart stik til 9V batteri
Hej Kai

Hvis det var nyt var der jo ikke brug for reservedele :)

Men det ser ud til at du kan købe dem her

http://www.elektronik-lavpris.dk

De har varenummer BCL594PC og BCL593PC

Re: Reperation af print monterbart stik til 9V batteri

Jeps, det ser ud til at være dem - jeg har kontrolmålt lidt og det ser
ud til at stemme :-)

Men de vil kun sælge 25 stk af gangen :-(

Nå, men mon ikke jeg kan få en sample eller to fra producenten via
arbejdet ;-)

Tak for hjælpen!

Kai

Re: Reperation af print monterbart stik til 9V batteri

Stikkene er skiftet, fluke'n er reddet! - tak for hjælpen.

Kai