Reparere printbane på silketryk printboard

Hejsa

Jeg har en fjernbetjening hvor forbindelsen fra printbanen og til til den
"ene af de der kulting" som knappen kortslutter, er røget sig en tur.

Jeg har lavet en masse test nu, og det er simpelthen en revne på 0,5mm helt
inde ved kultingen der er røget. Kan man fjerne den lak der ligger over
printet, og med en eller anden tus der maler med "noget der giver
forbindelse" få skabt forbindelse mellem de 2 igen ?

Det er en remote jeg gerne vil have igang igen, og hvis det ikke går, så er
det heldigvis kun spol tilbage som ikke virker mere :) Og den bruger jeg
aldrig.... men... jeg vil gerne have en fuld funktionel remote (B&O) når
anlægget engang skal sælges.

Jeg troede jeg lige kunne lave en loddeklat, men det gik ikke da der er alt
det der lak henover banerne.

What to do ?

Mvh
Jacob

Re: Reparere printbane på silketryk printboard
Hej Jacob

Fjern lakken mekanisk og lap med noget flydene sølv, det bruges
til reparation af elbagruder.

Max

Re: Reparere printbane på silketryk printboard
Hvordan fjerner man bedst og skånsomt lakken ? Og hvor finder man flydende
sølv :)

Ellers mange tak for tips, det giver mig en tro på at det kan lade sig
gøre...

Mvh
Jacob

"Max"  wrote in message

[...]

Lidt træls at du svare over indlægene, svar bør ligge i bunden.

Forsigtig skraben med en lille kniv eller skalpel og så efterfulgt af
en glashårsbørste eller pudseuld (den slags man bruger i køkkenet
er det nemmeste og få fat i)

Flydene sølv fås i (tadaaa) autoudstyrsforretninger, f.eks. T. Hansen
varenummer 49238.

http://tds.loctite.com/tds5/docs/3863-DA.PDF

Max

Re: Reparere printbane på silketryk printboard

Ved det godt, men havde ikke noget ordentligt newsprogram, ud over Windows
Live Mail, og den vil gøre sådan her åbetbart :( Så må man manuelt gøre
det..

Men tak for hjælpen, jeg besøger den lokale T.Hansen idag :)

Mvh
Jacob

Re: Reparere printbane på silketryk printboard
Fandt dette :)

http://www.thansen.dk/product.asp?c22%76039695&n12%26675558&pn12%27204747

Det skal dælme prøves i morgen, så kan det være jeg kan få liv i min bagrude
på bilen også :)

Tak

Site Timeline