Reparation af TomTom Go GPS navigation

Hej!

Nogen af jer der har erfaringer med reparation af en TomTom Go 4V00.910? Den
tænder ikke altid (slukker efter første logo+lyd og inden der bootes). Andre
gange kan den godt komme videre derfra, men så ender den bare med et
baggrundsbillede af en tropestrand og så sker der ikke mere :(

Den får 5VDC fra en strømforsyning og er ikke i bilen men der lavede den samme
fejl.

Idéer?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Reparation af TomTom Go GPS navigation
Hej Kim

Ikke lige den, men kender til andre fabrikater der kan finde på det samme.
For det meste kan det løses ved en hard-reset, du ved den med tryk på en
lille knap i 5-10 sek.
Men det har du selvfølgelig prøvet ;o)
Nu ved jeg jo heller ikke om den kører med kortene på et løst flash-kort,
men jeg ved også at læsefejl på sådan et kort kan give samme fejl på andre
fabrikater.

Mvh Hauge

Re: Reparation af TomTom Go GPS navigation
Hej!

Yep, reset gør ikke andet end at resette. Og så begynder problemerne forfra...

Der sidder en harddisk i den. En lille lækker sag på 2"(?)... Gad vide om det er
en alm. IDE disk man kunne pille ud og køre scandisk på. Den bruger desværre et
fleksibelt fladkabel og jeg har ikke en adaptor til den :(

Kan man iøvrigt skaffe softwaren til den, hvis man skulle prøve at ominstallere
skidtet?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Reparation af TomTom Go GPS navigation
Hej Kim.

Jeg har haft de samme problemer med en go 300.
De blev dog løst under garantien.
At geninstallere softwaren er meget vanskeligt.
Under installationen kommer der en code på skærmen
Med den skal man via nettet have en "activationcode". Den kan for det første
kun bruges tre gange på den samme computer. Og så bliver den parret med den
code der kom frem under installationen.
Jeg har diskuteret dette med Tomtom. Hvis f.eks. min PDA bliver stjålet
siger de det bare er ærgeligt. Så må jeg købe en ny licens = nyt program. De
er kolde som en brøndgravers r...
Det hjælper dig selvfølgelig ikke så meget med dit aktuelle problem.
--
MVH.
Finni
Re: Reparation af TomTom Go GPS navigation
Hej!

Ok, dvs. den købes blank og man installerer selv softwaren? I så fald må jeg nok
bare få ejeren til at geninstallere skidtet... Kan evt. formattere disken og
undersøge den for fejl først.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Reparation af TomTom Go GPS navigation
Nej, den leveres godt nok med softwaren installeret.
Men så skal man på nettet og hente activatecoden hvis
ikke forretningen har gjort det og det er ikke altid.

--
MVH.
Finni

Re: Reparation af TomTom Go GPS navigation
Hej!

Ok. Hm, så bliver det jo mere og mere usandsynligt, at jeg kan få den til at
virke igen :(

Med mindre nogen har et hd-image liggende jeg kan prøve at smide på :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Reparation af TomTom Go GPS navigation

Jeg brugte masser af tid på min brors TT300.
Support via mail. Opdateringer (som var anvist forkert)
Altsammen for at spare min bror for at undvære den.
Var til rep. tre gange Holland. Fik den tilbage anden gang uden at være
aktiveret .
Måtte til sidst skrue bissen på og så blev den leveret tilbage i brugbar
stand.
Men kan du få liv i den og kan du få den sidst anvendte activation kode
er der da en chance for at få den til at virke.

--
MVH.
Finni