Reparation af TomTom Go GPS navigation

Hej!

Nogen af jer der har erfaringer med reparation af en TomTom Go 4V00.910? Den tænder ikke altid (slukker efter første logo+lyd og inden der bootes). Andre gange kan den godt komme videre derfra, men så ender den bare med et baggrundsbillede af en tropestrand og så sker der ikke mere :(

Den får 5VDC fra en strømforsyning og er ikke i bilen men der lavede den samme fejl.

Idéer?

--
Mvh, Kim Voss Schrader
Reply to

Ikke lige den, men kender til andre fabrikater der kan finde på det samme. For det meste kan det løses ved en hard-reset, du ved den med tryk på en lille knap i 5-10 sek. Men det har du selvfølgelig prøvet ;o) Nu ved jeg jo heller ikke om den kører med kortene på et løst flash-kort, men jeg ved også at læsefejl på sådan et kort kan give samme fejl på andre fabrikater.

Mvh Hauge

Reply to
Hauge

Yep, reset gør ikke andet end at resette. Og så begynder problemerne forfra...

Der sidder en harddisk i den. En lille lækker sag på 2"(?)... Gad vide om det er en alm. IDE disk man kunne pille ud og køre scandisk på. Den bruger desværre et fleksibelt fladkabel og jeg har ikke en adaptor til den :(

Kan man iøvrigt skaffe softwaren til den, hvis man skulle prøve at ominstallere skidtet?

--
Mvh, Kim Voss Schrader
Reply to

Hej Kim.

Jeg har haft de samme problemer med en go 300. De blev dog løst under garantien. At geninstallere softwaren er meget vanskeligt. Under installationen kommer der en code på skærmen Med den skal man via nettet have en "activationcode". Den kan for det første kun bruges tre gange på den samme computer. Og så bliver den parret med den code der kom frem under installationen. Jeg har diskuteret dette med Tomtom. Hvis f.eks. min PDA bliver stjålet siger de det bare er ærgeligt. Så må jeg købe en ny licens = nyt program. De er kolde som en brøndgravers r... Det hjælper dig selvfølgelig ikke så meget med dit aktuelle problem.

--
MVH.
Finni
"Kim Voss Schrader"  skrev i en meddelelse
> [...]
> baggrundsbillede af en tropestrand og så sker der ikke mere :(
>
> Den får 5VDC fra en strømforsyning og er ikke i bilen men der lavede den

Reply to
F.Syndergaard

Ok, dvs. den købes blank og man installerer selv softwaren? I så fald må jeg nok bare få ejeren til at geninstallere skidtet... Kan evt. formattere disken og undersøge den for fejl først.

--
Mvh, Kim Voss Schrader
Reply to

Nej, den leveres godt nok med softwaren installeret. Men så skal man på nettet og hente activatecoden hvis ikke forretningen har gjort det og det er ikke altid.

-- MVH. Finni

"Kim Voss Schrader" skrev i en meddelelse news:46e28fd2$0$90271$ snipped-for-privacy@news.sunsite.dk...

Reply to
F.Syndergaard

Hej!

F.Syndergaard wrote: >

Ok. Hm, så bliver det jo mere og mere usandsynligt, at jeg kan få den til at virke igen :(

Med mindre nogen har et hd-image liggende jeg kan prøve at smide på :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader
Reply to

Jeg brugte masser af tid på min brors TT300. Support via mail. Opdateringer (som var anvist forkert) Altsammen for at spare min bror for at undvære den. Var til rep. tre gange Holland. Fik den tilbage anden gang uden at være aktiveret . Måtte til sidst skrue bissen på og så blev den leveret tilbage i brugbar stand. Men kan du få liv i den og kan du få den sidst anvendte activation kode er der da en chance for at få den til at virke.