Reparation af philips projektor

Hej!

Har fået fat i en Philips BClever LC3631 projektor som har defekt
strømforsyning. Der er gået en switchtransistor, nogle smd-modstande, en UC3843
SMPS controller og div. andet... Jeg får dog brug for et diagram da jeg ikke kan
aflæse de brændte komponenters værdier :-(

Nogen af jer der ligger inde med noget brugbar dokumentation? Eller et link til
en webutik som har _service_ manualen? Kan kun finde brugermanualen...

Samme chassis sidder åbenbart også i Astair-projektoren (en 16:9 udgave) så
LC6281 / LC6285 kan også bruges.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Reparation af philips projektor
Hej!

Hov, de har da noget brugbart her:

http://www.smpcshop.com/LC3631-LC6281-LC6285-p-6650.html

Nogen der har prøvet denne webshop, inden jeg kaster mit Visa-kort efter dem og
håber det bedste?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Reparation af philips projektor
Hej!

Nå, jeg købte manualen og fik det overstået.

Til min overraskelse er den eneste ting der _ikke_ er dækket i manualen
strømforsyningen! Hvad f*nden foregår der? Man kan sq da ikke lave en
servicemanual uden at vedlægge alle diagrammerne :,-(

Det er præcis samme historie med det LG fjernsyn jeg også prøver at få fikset
:,-(

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Reparation af philips projektor

Det er RIGTIG mange ting i dag hvor der simpelthen ikke bliver lavet
diagrammer! En B&O tekniker fortalte mig at mange nye B&O ting kan du ikke
få diagrammer til, det er udelukkende ombytning af enheden, chassis, print,
etc. Og det er ikke engang fordi de ikke vil af med et diagram, det er
simpelthen ikke lavet!!
Det er lidt skræmmende. Måske er du ude i det samme...

Hvad med at tage kontakt til Philips og spørge?

Peter

Re: Reparation af philips projektor
Hej!

Dét lyder som en dårlig trend :( Så skal man have fat i designeren hvis man vil
have diagrammet istedet... Jeg tror iøvrigt slet ikke, at strømforsyningen er en
Philips konstruktion, hvilket gør det ekstra svært.

Det vil jeg gøre. De har da ihvertfald været hjælpsomme før i tiden.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Reparation af philips projektor

Hey Kim..:
 - Har strømforsyningen ikke et nummer eller noget i manualen?? - Prøv og
find det og mail, så kigger jeg lige i servicesystemet om den er så billig
det ikke kan betale sig at fixe selv...!!

Lars / Viborg

--

 - Se vores nye hjemmeside på www.sound2vision.dk

Re: Reparation af philips projektor
Hej Lars

God idé! Jeg har lige kigget i manualen, men kan ikke lige se noget. Gider du
kaste et blik på den?

http://www.mumbojumbo.dk/Images/LC3631-6281-85.pdf

Den hedder "Power Suppy" på oversigtsbilledet :-)

Du _skal_ vel bruge et partnummer inden den kan findes hos Philips, ikke? Sådan
er det ihvertfald hvis man handler hos Telmo - ret irriterende til tider. Og
gimperne ved telefonen aner ikke hvad de sælger :(

Jeg er stadig forundret over, at man bruger tid og penge på at dokumentere den
advancerede del af projektoren men ingen på den del der oftest gå istykker...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Reparation af philips projektor

Som du var inde på er det ikke sikkert det er philips selv der har
hygget med psu'en. dvs. det kan nemt være en standard ting man har købt.
Det hjælper faktisk lidt på dit problem, jeg vil sige der er gode
chancer for, at man har fulgt databladet for UC3843 slavisk og derved
har du et (næsten komplet) diagram over psu'ens primær side :-)
Worth a shot..

http://www.ortodoxism.ro/datasheets/texasinstruments/uc3843.pdf (bemærk
mains i diagramet er 117Vac!, måske værdier skal x 2 for at strømmene
til startup og supply passer :-)

/Jan - nu med tomtom one 3rd :)

Re: Reparation af philips projektor
Hej!

Det kan godt være. Det passer dog ikke helt med det diagram du sendte, men denne
kreds er også fra On Semi.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Site Timeline