Reparation af gummikontaktplade i fjernbetjening

Jeg havde min mors fjernbetjening "til vask" i går da de fleste knapper
efterhånden ikke virkede. En afvaskning af gummipladen i sulfo samt
aftørring af kontaktpladen fik liv i de fleste knapper, men enkelte
virkede fortsat ikke.

Det viste sig at være selve den lille ledende gummidut som åbenbart ikke
ledede ordentligt længere, så en midlertidig løsning var at sætte en
stump sølvpapir fast med en limstift.

Før eller siden falder sølvpariret sikkert af eller gå i stykker, så jeg
tænkte på om der mon findes en mere holdbar løsning...

Jeg kom da til at tænke på om det fornylig nævnte flydende sølv kan
bruges her?

http://www.thansen.dk/product.asp?c22%76039695&n12%26675558&pn12%27204747

Re: Reparation af gummikontaktplade i fjernbetjening

Hmmm, først nu bemærker jeg prisen - så er det billigere at købe en
universalfjernbetjening.

Men bortset fra det, ville det da kunne bruges?

Evt. billigere alternativer?

Re: Reparation af gummikontaktplade i fjernbetjening
Hej Martin

En blød blyant.

Re: Reparation af gummikontaktplade i fjernbetjening

Det var faktisk min første tanke, og jeg prøvede uden at det dog
virkede. Men måske var den ikke blød nok. Måske skulle jeg prøve igen.

Re: Reparation af gummikontaktplade i fjernbetjening
Hejsa,

Graphit 33 - en elektrisk ledende lak fra kontaktchemie - gør det godt. Men
det er formodentlig ikke billigere end sølvlakken.

/Claus

Site Timeline