Reparation af flad.

Nogen der har erfaring med at skifte paneler i fladskærme ?  Det er åbenbart
ikke noget problem at finde panelerne  i f.eks Kina, men kan det betale sig
at få f.eks. et 32" panel (LC320W01) sendt til Dk.eller er der leverandører
i Europa som kan levere paneler til rimelige penge ?
Er et TFT panel en normal reservedel eller pålægges der specielle afgifter
ved import ?

mvh
JBH

Re: Reparation af flad.

Kan du uddybe dette ? Hvor i kan forskellen ligge....?

Re: Reparation af flad.

Ja og nej - men min gamle bix gør / har gjort lidt i det.

Korrekt.

Nej^2
Det kan generelt IKKE betale sig.
Lad os sige at en ny 32" koster 4000.- - det er 3200+ m.
Du kan få et nyt panel til 1500.- + m + fragt - så står den i ca.
2300.- på dørtrinnet.
 Skift den - så har du en BRUGT 32" + en masse spildtid + risiko -
NEEEEEEEEEJ.
At du så ved at bestille 100Kpcs kan få en bedre pris er en anden
snak.

Hvis du er momsreg. er det ikke et problem. Spørg skat.

Re: Reparation af flad.

Husk lige at det også er "+ told" når det er uden for EU, og at told
beregnes af ALLE omkostninger der påbeløber varen inden den når den danske
grænse, dvs. der betales også told af f.eks. fragten. Til sidst bliver der
så opkræver 25% moms af *hele* beløbet.
Regnestykket er:

(((1500 + fragt)  + x%  told)  +  25% moms)

Re: Reparation af flad.
Hej Allan

Du glemte at lægge toldbehandlingen til :)

Re: Reparation af flad.

Det afhænger lidt af hvem der er fragtfører.
Er det Postdanmark, har du ret i at de opkræver fortoldningsgebyr på 150 kr.
inkl. moms. Er det et kurerfirma som f.eks. UPS eller DHL er det inkluderet
i fragtprisen.

Re: Reparation af flad.
On Mon, 15 Sep 2008 00:23:33 +0200, Allan Soerensen

Fordømt, så er jeg blevet narret! Jeg har betalt fortoldningsgebyrerer
til både UPS, FedEx og ToldDanmark inden for det sidste års tid.

//michael

--
Using Opera's revolutionary e-mail client: http://www.opera.com/mail /

Re: Reparation af flad.

At det ikke kunne betale sig var også min umiddelbare indskydelse.

Takker for svarene.

mvh
JBH

Re: Reparation af flad.

Alt, der kommer fra udenfor EU pålægges told, forsendelse og m
oms

Mit gæt er at det er billigere at købe et helt apparat, for så får du 2
års reklamationsret i DK.

Bo //

Re: Reparation af flad.

 - Ku vi ikk' lige få at vide til hvilket apparat, og hvad fejlen på panelet
er???
Vi har sgu efterhånden en del skrot-TV stående, hvem ved...!

Lars / Viborg

Re: Reparation af flad.

Joda.  Panelet hedder LC320W01 og er et LG Phillips. Apparatet = Toshiba
32WL66

Man nænner ikke at smide et godt apparat væk, hvis "eneste" fejl er et
defekt panel eller digiboard..... det er ikke som i de gode gamle dage hvor
alting blev repareret :-/

mvh
JBH

Site Timeline