Reparatør til rørforstærker

Søger en der kan reparere en guitarforstærker:

Det drejer sig om en PSK Tube 60R

I den sidder der to Fender Premium 5881/6L6GWC rør (sikkert i kobling.)
Desuden et preamp rør.

Der sidder to modstande som er svedet kraftigt. Jeg har prøvet at
identificere dem:

Så vidt jeg kunne se:  270kohm 1/4W og 2K. Nogle brune nogle. Jeg har prøvet
at skifte dem og bytte rundt på dem uden held. Den ene brænder af hvergang.

10 tommelfingre og ingen watt i pæren.!!

PH

Re: Reparatør til rørforstærker

Om værdierne er rigtige kan jeg ikke fortælle dig, der må du have fat i
diagrammet eller se på de eksisterende (hvis muligt).

Men du siger du har byttet rundt på rørene (eller modstandede, det fremgår
ikke helt tydeligt)?
Og er det samme side hver gang?
Hvis problemet følger rørene (prøv at bytte rundt på dem!), er det nok en
ide at skifte rørene! I en rørforstærker er der jo stort set kun rørene der
kan fejle - og disse kan kortslutte internt og dermed brænde modstandene
over.

www.tubeampdoctor.de
www.pyndt.dk
www.thetubestore.com for blot at nævne et par steder man køber nye rør.