Rep.: Panasonic TX-P46G10E lukker ned og blinker rødt

Hey.

Jeg har et Pana G10 til rep. Symptomer er som følgende. Powerknappen
trykkes ind, der kommer "lys" i plasma panelet (mørkegrå tone over hele
panelet, helt uniformt lys), og den velkendte plasma summen kan høres,
dette varer i ca. et halvt sekund så slukker panelet og den røde power
LED blinker 14 gange.

Med mit bedste Google-Fu er det lykkedes mig at finde service manualer
på TC-P50U1 samt TC-P46G10 som er nogenlunde ens med apparatet her. Alle
boards ser ud til at være ens, pånær motherboardet.

Blinktabellerne i service manualerne går kun til 13 blink, der står
intet om 14 blink.

13 blink er defekt CPU / Ingen kommunikation med CPU. Jeg er ikke bleg
for at reflowe CPU'en, men jeg vil bare sikre mig 200% at det ikke er
noget andet!

Motherboardet i min kasse hedder TNPH0784 og jeg kan desværre ikke finde
en service manual der indbefatter dette.

Jeg har fundet mainboardet her:
http://flattvparts.co.uk/index.php?main_page=product_info&products_id28%81

På denne side, står der at det sidder i apparatet TX-P50S10B, som er
omtalt her:
http://www.justanswer.com/tv-repair/5veki-following-general-mains-failure-tv-panasonic-viera-tx-p50s10b.html

- Den omtaler at 14 blink er Sound SOS - Jeg tjekkede gerne
lydkredsløbet, men jeg kan ikke finde hoved og hale i motherboard uden
et diagram :-/

Jeg har tjekket alle spændinger på strømforsyningen, og de er alle inden
for specs. Der sidder en grøn lysdiode på Driverboards og de lyser alle,
dette skulle være en indikation af, at de virker. Kobler jeg nogle af
driverboards'ne fra, indikeres dette også af en ny blink-kode.

Skulle der være nogen herinde der har diagram, eller gider at give mig
lidt hjælp, så råb op :-)

// Per.

Re: Rep.: Panasonic TX-P46G10E lukk er ned og blinker rødt
Halløj, jeg havde alligevel held med Google :-)

Fandt denne servicemanual:

http://elektrotanya.com/panasonic_tx_p50gw10_gpf12de_chassis_sm.pdf/download.html

Den har samme mainboard nævnt, og der er minsandten en blink kode 14 -
Audio PWM SOS

Fantastisk - Det er mere sansynligt at kunne reparere dét end at
skifte/reflowe CPU'en :-)

// Per.

Re: Rep.: Panasonic TX-P46G10E lukk er ned og blinker rødt
Så er fejlen fundet.

Tjekkede forsyningsspændinger på A-board (Mainboard, og en 3,3V
forsyning var overbelastet (IC4511 regulatoren)

Jeg har så haft en lab PSU på, og en IC4510, HDMI IF Receiver/Decoder IC
bliver glohed, så A-boardet er skrot medmindre at nogen har kontakter
til at skaffe en ny kreds.

Kredsen hedder ADV7470 og er fra Analog Devices - den er formodentlig
custom til Panasonic, da jeg ikke kan google et datasheet på den.

Reservedelsnummeret for kredsen er C1AB00003045

Oh well, det var næsten for let hvis det bare var en Audio kreds...

Jeg har fundet kredsen i polen til godt 300,- + forsendelse, men jeg kan
ikke rigtig se, om de har den på lager....

http://north.pl/karta/c1ab00003045-ic-panasonic ;technics,4890461.html

// Per.

Re: Rep.: Panasonic TX-P46G10E lukker ned og blinker rødt
 IC

Hej Per.

Fik du det nogensinde til at virke?

Det er fordi jeg har et Panasonic txp42g15e med 14 blink, hvor jeg tror, de
t er med samme problem som dig. Der blev stukket en kødnål af metal ned
 i forstærkeren, som kortsluttede fjernsynet:(
Jeg tænkte, at jeg godt kunne finde ud af at skifte hele A-boardet, men p
roblemet er, at denne ikke er til at opstøve nogen steder! Det er et TNPH
0795, CE.
Kredsen fra analog devices er også en ADV7470, derfor var jeg nysgerrig e
fter, om du fik det til at virke, eller om jeg skal bare skal smide tv´et
 ud:(

Vh. Diana

Site Timeline