Rep. af Strømfors.

Jeg har været en tåbe, i forvisning om jeg kunne række hånden om på bagsiden
af min 'nye'  (foræring) men ukendte pc, en  HP d530 Siff, som jeg ville
bruge som 'filserver', skulle jeg lige slukke for den bagpå, men knappen
deromme, var ikke den sædvanlige 'tænd/sluk knap vi alle kender, men en
omskifter fra 110v-220v,, det gav et knald fra strømforsyningen, og en grim
lugt kunne anes, jeg er ikke ukendt med en loddekolbe, men er her een der
kan sige hvad der gik itu... sådan på forhånd ?
Jørn

Re: Rep. af Strømfors.

Pil strømforsyningen ud og kig!!!

Formodentligt en del lytter plus diverse modstande og halvledere
afhængig af hvad type strømforsyning det er.

mvh Erik

PS: hvis det kun er strømforsyningen der har taget skade kan en ny fås
for ingen penge, sender dig gerne en mod betaling af porto og emballage

Re: Rep. af Strømfors.
Hej Erik
Det vil sørme være fint, hvis du har en liggende du kan sende, den originale
HP/Compaq strømfors. der sidder i hedder:
part no 308439-001, replace with no. 308617-001.
Jørn

Erik griflede bla..

hvis det kun er strømforsyningen der har taget skade kan en ny fås
for ingen penge, sender dig gerne en mod betaling af porto og emballage

Re: Rep. af Strømfors.
de numre kan jeg ikke bruge til en dut. er det en AT eller ATX ps? hvor
mange watt?

skal pille den ud af en af de 20+ PC jeg har stående.

mvh Erik

Re: Rep. af Strømfors.
Det er en HP Compaq d530 SFF (Small Form Factor) Base, der er 3-udgaver af
den,, denne anvender en strømforsyning på 185 watt.
Jørn

[...]

Hejsa,

Det er nok rep på komponentniveau der.... Det er ikke standard AT eller ATX
formfaktor. Typisk HP!

Hovedelektrolytter, 2 stk. switche, PWM-kontrolkredsløb + det løse...

Og pil det "#¤Ø f*cking spændingsdoblerkredsløb UD!

/Claus

Re: Rep. af Strømfors.
Jeg ved ikke rigtigt, men dette er ikke første gang jeg har set at folk
lader somom de er behjælpelige, er det bare for at lyde 'smart' herinde, for
ligeså snart de har afleveret en sætning som nederst på denne side under
PS,,,, så hører man ikke mere eller også er det pludselig besværligt ,,,
Hvad går der af folk ?
Jørn

"Erik"  skrev tidligt

[...]

<jamen du fik jo lige at vide af en anden at det ikke var en standard
AT/ATX og så hjælper mit tilbud dig næppe vel? Men sender da gerne en
standard PC psu hvis du tror den kan bruges.

Men har du kigget indeni den psu? du ved visuel inspektion, derefter
måle og så vurdere om den ka reppes?

Er sikker på alle her gerne hjælper men vi er ikke synske, og jeg kender
ihvertfald ikke den model.

mvh Erik :-)

Re: Rep. af Strømfors.
Hej igen!
Naturligvis har jeg kigget, og som jeg skrev tidligt, kunne der også 'anes'
en stank somom noget er/var brændt af, jeg tænkte egentlig dengang da jeg
skrev, der måske sad en slags 'smeltesikring' jeg ikke er bekendt med, vel
lidt af den årsag, jeg skrev noget om at jeg dog kunne håndtere en
loddekolbe.

Men Erik har du en 185 w PSU fra en HP d530 SFF , er det nok ikke helt
skævt, da der reelt kun var 3 forskellige PSU'er til denne PC... hvoraf
185watt var midterstørrelsen.
Jørn

[...]

Og nu svarer jeg igen at jeg kun har standard AT/ATX psu, så må du finde
ud af hvad stik der sidder på dit bundkort og om du kan leve med en PSU
der ikke ka være i dit kabinet.

mvh Erik

Re: Rep. af Strømfors.
Hejsa,

Hvad er det du præcist ønsker?

* En fuld stykliste, inklusiv designator for de komponenter du skal skifte?
* En fuld liste over hvor komponenterne kan købes?
* Hjælp til at lodde og måle?

Come-on det er usenet det her....

Hovedelektrolytter, switche (MOSFETS?), kontrolkredsløb, gatedrive og
netsikring. Og så afmontér den skide 115/230V omskifter.

/Claus

Re: Rep. af Strømfors.
Det er noget man sjældent rep. på, udskift den.
/KE.

Re: Rep. af Strømfors.

Ja, alt fra en overspændingsdims og en sikring til hele primæsiden af
strømforsyningen afhængigt af, hvordan netop din strømforsyning er
bygget.

Har du læst:
http://webdevsys.com/d530psu.htm ?

Men hiv lortet ud og kig, tag eventuelt nogle billeder, upload dem et
sted og send nogle links til dem her.

Re: Rep. af Strømfors.
Det var virkeligt et link der var brugbart, tak indtil videre

"Klaus D. Mikkelsen"
Har du læst:
http://webdevsys.com/d530psu.htm ?

Site Timeline