Rep. af Strømfors.

Hej Jeg har været en tåbe, i forvisning om jeg kunne række hånden om på bagsiden af min 'nye' (foræring) men ukendte pc, en HP d530 Siff, som jeg ville bruge som 'filserver', skulle jeg lige slukke for den bagpå, men knappen deromme, var ikke den sædvanlige 'tænd/sluk knap vi alle kender, men en omskifter fra 110v-220v,, det gav et knald fra strømforsyningen, og en grim lugt kunne anes, jeg er ikke ukendt med en loddekolbe, men er her een der kan sige hvad der gik itu... sådan på forhånd ? Jørn

Reply to
<jornhansen_2

Den 07-06-2012 00:26, jornhansen snipped-for-privacy@hotmail.com skrev:

Pil strømforsyningen ud og kig!!!

Formodentligt en del lytter plus diverse modstande og halvledere afhængig af hvad type strømforsyning det er.

mvh Erik

PS: hvis det kun er strømforsyningen der har taget skade kan en ny fås for ingen penge, sender dig gerne en mod betaling af porto og emballage

Reply to
Erik

Den 07-06-2012 00:26, jornhansen snipped-for-privacy@hotmail.com skrev:

Det er noget man sjældent rep. på, udskift den. /KE.

Reply to
KE Kofod / 7100 Vejle

Hej Erik Det vil sørme være fint, hvis du har en liggende du kan sende, den originale HP/Compaq strømfors. der sidder i hedder: part no 308439-001, replace with no. 308617-001. Jørn

Erik griflede bla..

hvis det kun er strømforsyningen der har taget skade kan en ny fås for ingen penge, sender dig gerne en mod betaling af porto og emballage

Reply to
<jornhansen_2

Den 07-06-2012 21:06, jornhansen snipped-for-privacy@hotmail.com skrev:

de numre kan jeg ikke bruge til en dut. er det en AT eller ATX ps? hvor mange watt?

skal pille den ud af en af de 20+ PC jeg har stående.

mvh Erik

Reply to
Erik

Det er en HP Compaq d530 SFF (Small Form Factor) Base, der er 3-udgaver af den,, denne anvender en strømforsyning på 185 watt. Jørn

"Erik" skrev i meddelelsen news:4fd1376e$0$292$ snipped-for-privacy@news.sunsite.dk...

[...]

Hejsa,

Det er nok rep på komponentniveau der.... Det er ikke standard AT eller ATX formfaktor. Typisk HP!

Hovedelektrolytter, 2 stk. switche, PWM-kontrolkredsløb + det løse...

Og pil det "#¤Ø f*cking spændingsdoblerkredsløb UD!

/Claus

Reply to
Claus

Jeg ved ikke rigtigt, men dette er ikke første gang jeg har set at folk lader somom de er behjælpelige, er det bare for at lyde 'smart' herinde, for ligeså snart de har afleveret en sætning som nederst på denne side under PS,,,, så hører man ikke mere eller også er det pludselig besværligt ,,, Hvad går der af folk ? Jørn

"Erik" skrev tidligt

[...]

Den 09-06-2012 01:26, jornhansen snipped-for-privacy@hotmail.com skrev:

Reply to
Erik

Hej igen! Naturligvis har jeg kigget, og som jeg skrev tidligt, kunne der også 'anes' en stank somom noget er/var brændt af, jeg tænkte egentlig dengang da jeg skrev, der måske sad en slags 'smeltesikring' jeg ikke er bekendt med, vel lidt af den årsag, jeg skrev noget om at jeg dog kunne håndtere en loddekolbe.

Men Erik har du en 185 w PSU fra en HP d530 SFF , er det nok ikke helt skævt, da der reelt kun var 3 forskellige PSU'er til denne PC... hvoraf

185watt var midterstørrelsen. Jørn

"Erik" skrev i meddelelsen news:4fd290b3$0$292$ snipped-for-privacy@news.sunsite.dk...

Den 09-06-2012 01:26, jornhansen snipped-for-privacy@hotmail.com skrev:

Reply to
Jorn Hansen

Hejsa,

Hvad er det du præcist ønsker?

  • En fuld stykliste, inklusiv designator for de komponenter du skal skifte?
  • En fuld liste over hvor komponenterne kan købes?
  • Hjælp til at lodde og måle?

Come-on det er usenet det her....

Hovedelektrolytter, switche (MOSFETS?), kontrolkredsløb, gatedrive og netsikring. Og så afmontér den skide 115/230V omskifter.

/Claus

Reply to
Claus

jornhansen snipped-for-privacy@hotmail.com skriver:

Ja, alt fra en overspændingsdims og en sikring til hele primæsiden af strømforsyningen afhængigt af, hvordan netop din strømforsyning er bygget.

Har du læst:

?

Men hiv lortet ud og kig, tag eventuelt nogle billeder, upload dem et sted og send nogle links til dem her.

   Forum om modeltog og tog i 1:1: http://www.baneforum.dk

Den 09-06-2012 03:47, Jorn Hansen skrev:

Og nu svarer jeg igen at jeg kun har standard AT/ATX psu, så må du finde ud af hvad stik der sidder på dit bundkort og om du kan leve med en PSU der ikke ka være i dit kabinet.

mvh Erik

Reply to
Erik

Det var virkeligt et link der var brugbart, tak indtil videre

"Klaus D. Mikkelsen" Har du læst:

?

Reply to
Jørn Hansen