Rep. af Samsung DSR9000 Sat-reciever

Hej folkens... sidder og roder med en Samsung DSR9000 Sat-reciever som er
død...

Strømforsyning ser ud til at være i orden, der er de spændinger der skal
være, og intet ser træt ud.

rundt omkring på motherboardet er der spredt spændingsregulatorer, der er
ind- og udgangsspænding, og de er i orden.

Der er intet liv i spillen overhovedet. ingen kredse bliver varme - kun
regulatorene varmer lidt...

Nogen input ?

// Per

Re: Rep. af Samsung DSR9000 Sat-reciever

Find RESET.
--
Ole Geisler, fejlfinder af Guds naade
Re: Rep. af Samsung DSR9000 Sat-reciever

Reset ?

Den knap der sidder inden i på boardet ??
Der sker ikke en skid.. har prøvet at holde den inde under opstart, og
ellers trykke efter opstart-  heller ikke noget liv...

Andre ideer ?

// Per

Re: Rep. af Samsung DSR9000 Sat-reciever

Reset kredsløbet.

Nej, hul i den.

Check reset kredsløbet.
--
Ole Geisler, fejlfinder af Guds naade
Re: Rep. af Samsung DSR9000 Sat-reciever

Hmm nu har jeg ikke en skid diagram på dyret, og har ik en disse forstand på
sat-recievere, men kan du pege mig i nærheden hvis jeg giver dig dette
billede af boardet ??? http://zapro.dk/sat /

Lyder sikkert åndssvagt, men gider ikke at sidde og lave gætværk når jeg
overhovedet ikke kender opbygningen af sådan et bæst.... - Du kender den jo
nok ?

// Per

Re: Rep. af Samsung DSR9000 Sat-reciever

Jaeh.

Lidt. Men jeg har heller ikke diagram, men det plejer at gå godt
alligevel.
Prøv at se de 2 steder der har været varmt. Det er seriestabs, check
spændinger omkring, evt. google på typer.
--
Ole Geisler, fejlfinder af Guds naade
Re: Rep. af Samsung DSR9000 Sat-reciever

jo

HER ER DIAGRAMMET ???
http://3000.mobilkilden.dk/schemasamsung.zip /

Re: Rep. af Samsung DSR9000 Sat-reciever

forstand
jeg
den

Fejl...

diagrammet er der og linket er
http://3000.mobilkilden.dk/schemasamsung.zip

René

Re: Rep. af Samsung DSR9000 Sat-reciever

MANGE TAK !

Jeg kan se nu at den PSU også skal spytte 3.3 volt ud - så det er måske
alligevel forsyningen der er syg ???

Jeg kan nemlig måle alle de andre spændinger, pånær 3.3

Takker mange gange

// Per

Site Timeline