Rep af Pioneer sx-1250 reciver

Hej gr

Jeg har fået fingre i en Pioneer sx-1250 reciver, som blev fremstillet
i 70érne. Den er desværre  defekt i udgangen, og mit 100 kr spørgesmål
er om det mon kan betale sig at få repereret..  Den har været gratis,
(lossepladsen,) men det er jo en skandale at lade  gå til spilde.

Jeg har kortvarigt haft lyd på den i FM, på en lille HT.  det ser ud
til at tuneren virker perfekt, men ved udgangstransistorene, på V side
blev den volsom varm.

Der er nu ikke lyd i nogle af udgangene.

Udgangstranserne hedder  NEC 2SB600 r67

Nu kan jeg ikke længere huske hvordan man måler den slags, Men kan man
gå ud fra at det er dem der er defekte?
(der sidder 4 på hver side)

Her kan i se dyret.
http://audioklassiks.de/db/img/pioneer/sx-1250/pioneer_sx-1250_01.jpg

Ps. den kan ikke købes i Bilka :-) Haha

per

Re: Rep af Pioneer sx-1250 reciver

JaJaaaa... - De findes jo da, dem som er dummere end snot.

Der skal nok en kender / liebhaver-mekaniker til at reparere den - Det
kunne godt være mig, vi laver en del af den slags i mit firma
( Sound2Vision A/S, Viborg ).  Alternativt kunne jeg osse være
interesseret i at købe den af dig, defekt som den er - men det er jo en
heeelt anden historie.

/ Lars

Re: Rep af Pioneer sx-1250 reciver

Det værste er næsten at genbrugspladserne er på tæerne for at vi ikke
snuppe værdierne. Så hellere smadre det.:-((
Man korser sig sgu.

( roder lige med nyt news prg)

--
mvh per . H.  NewsTap/ Ipad

Re: Rep af Pioneer sx-1250 reciver

Du har fuldstændig ret i at det er en skandale at smide sådan en på
lossepladsen. Om det kan betale sig eller ej kommer helt og aldeles an
på hvad du selv vurderer sådan en til og hvad prisen for reparation er.

Lyder som noget (udgangen?) er kortsluttet.

:-(

2 x 2SB600 og 2 x 2SD555 i hver side

Hvis der kun sidder 2SB600, så er der en der har kvajet sig og monteret
forkerte transistorer.

Uffe

Re: Rep af Pioneer sx-1250 reciver
On Sun, 30 Dec 2012 00:22:11 +0100, Uffe Bærentsen

 Det er korrekt som du skriver.  der er monteret 2SD555

per

Re: Rep af Pioneer sx-1250 reciver

Gid det var mig der fik sådan en.......

--
Uffe

Re: Rep af Pioneer sx-1250 reciver
On Sun, 30 Dec 2012 00:23:08 +0100, Uffe Bærentsen

syndtes ikke lige jeg har mod på at repere den, så den er måske til
salg, skal jo  afhentes.

per

Re: Rep af Pioneer sx-1250 reciver

Jeg elsker udfordringer -  Så den får jeg da gerne hentet :)

et par flasker snaps er den jo nok værd ..

--
Jan_stevns

Nu er vi også at finde på Facebook :
Re: Rep af Pioneer sx-1250 reciver

ja mon ikke.
:-)

per

Re: Rep af Pioneer sx-1250 reciver

Hvor er man egentligt henne i landet ?
--
Jan_stevns

Nu er vi også at finde på Facebook :
Re: Rep af Pioneer sx-1250 reciver

Ved sorø
--
mvh per . H.  NewsTap/ Ipad

Re: Rep af Pioneer sx-1250 reciver

Det er jo lige om hjørnet :)

Skal vi bytte med 2 snaps ?

--
Jan_stevns

Nu er vi også at finde på Facebook :
Re: Rep af Pioneer sx-1250 reciver

:-(
Det er en lækker radio, men at krydse 2 bæltesteder, selv for den er vel
lige i overkant.
ØV :-(

--
Uffe

Re: Rep af Pioneer sx-1250 reciver

2 ?   1 er nok :)

--
Jan_stevns

Nu er vi også at finde på Facebook :
Re: Rep af Pioneer sx-1250 reciver

2 retninger.

/Hauge

Re: Rep af Pioneer sx-1250 reciver

det var tale om at krydse 2 bæltesteder, ikke hvor mange gange de
samme steder skulle krydses.
--
Jan_stevns

Nu er vi også at finde på Facebook :
Re: Rep af Pioneer sx-1250 reciver
Hej jan

Hvis det er Jylland - Sjælland, ja så behøver man slet ikke
krydse noget bælt.

Max

Re: Rep af Pioneer sx-1250 reciver
Hej Max

Men uanset hvad, så kan det vist ikke svare sig for en gammel
forstærker, om man så cyklede.

Mvh Hauge

Re: Rep af Pioneer sx-1250 reciver
Hej Hauge

Det må vidst være en personlig vurdering om man syntes det.

Max

Re: Rep af Pioneer sx-1250 reciver

Kan nogen genopfriske lidt geografi?
Hvis jeg husker rigtigt, så er der på min vej til Sorø, så eksisterer
både Lillebælt og Storebælt stadig.
Derfor må der være tale om at krydse 2 bæltesteder, både på udvejen og
så sandelig også på hjemvejen :-)

--
Uffe

Site Timeline