rep. af fladskærm, hvordan..

Jeg har en fladskærm, som er gået død. Den viser normalt billede i ca. et
sekund lige når man tænder den, men så bliver den helt sort. Powerlampen går
ikke ud.

Jeg formoder, at det er noget med strømforsyningen, men hvor skal jeg lede.
Den kører på 12v og det er ikke psu'en.

Måske noget kondensatorhalløj?

Claus

Re: rep. af fladskærm , hvordan..

Altså baggrundsbelysningen går ud ?

Er der stadigvæk billede på LCD panelet ?

Controller til backlight.

Re: rep. af fladskærm, hvordan..

Det kan være nemmest at se hvis man tager en lommelygte og lyser ind i
skærmen fra forskellige vinkler

Kasper

Re: rep. af fladskærm, hvordan..

Nej, skærmen er fuldstændig sort som var den slukket.

Claus

Re: rep. af fladskærm , hvordan..

Okay, oftest er det nemlig baggrundsbely6sningen der ryger, så bliver
billedet sort, men har man kraftigt lys, kan man sådan lige "ane"
billedet inde på skræmen uden lyset bagfra.

Er biledet der stadigvæk kan du være heldig at det kun er driveren til
lyset, er det hele skærmen der er gået kold er det andre ting der
driller, detektering af signal eller lignede.

Jeg tror dog stadigvæk på den med baggrundsbelysningen.....

Re: rep. af fladskærm, hvordan..

Billedet er helt  fint i et sekund, og der er ikke engang døde pixels.
Sætter jeg strøm til uden signal, så kommer den også med "no signal"
hvorefter den går sort.

Det var det første, jeg så efter, og det er det helt sikkert ikke.

Claus

Re: rep. af fladskærm , hvordan..

Og lyser du med en kraftig lampe ind på den, står der så ikke "no
signal" meget utydeligt ?

Okay, videoprocessoren går kold.

Re: rep. af fladskærm, hvordan..

Nej, den er helt sort uden skygger.

Det er lidt ærgeligt, fordi det er en meget lille skærm, som kun er ca.
20-25mm tyk, og den passede lige til at kuffertprojekt, jeg har gang i.

Claus

Re: rep. af fladskærm, hvordan..

Tjeck lige lodningerne omkring spolerne i den interne strømforsyning.

Mvh. Uffe Ravn

Re: rep. af fladskærm, hvordan..
<KLIP>

Hej Claus. Jeg har set en skærm hvor videoboardets processor kiggede
efter et feedback-signal fra inverteren, hvis det mangler, lukker
videoboardet ned, hvis så din inverter er feset af, så er det muligt at
videoboardet også lukker ned.

Prøv at se på de ledninger der går til inverteren, som regel 1 eller 2
12-volts, 1 eller 2 stel + måske et pwm signal til at dimme skærmen og
så omtalte feedback.

// Per.

Site Timeline