Rep af en Blomberg GUN1210-42 opvaskemaskine

Maskinen begyndte at lugte brændt. Det viste sig at der var kommet noget
fugt i elektronik-kortet i lågen, fordi lågen ikke var 100% lukket. (Bare
info til skræk og advarsel :-)

Jeg åbnede lågen (nogle få skruer) og jeg kan se et sort mærke ved et relæ
og benet på en diode er brændt væk.

Jeg tror at dioden er en friløbsdiode, der hører til relæ'et. Dioden
virker, og maskinen kan køre (vaske, pumpe, åbne sæbeskuffe osv.) men den
varmer ikke vand og den tørrer ikke.

Min teori er at relæet styrer varmelegmet - så måske kan man løse problemet
ved at skifte relæet.

Et komplet styrekort koster 900 kr via nettoparts.

Er der nogen, som har ideer eller råd? Jeg har loddegrej og et multimeter
samt lidt elektronikerfaring - selv om jeg arbejder mest med software.

Billeder:
<http://picasaweb.google.dk/aenkaa/BlombergPrint#

Mvh. NKJensen

Site Timeline