Rep. af Agilent 34401a DMM

Hej gruppe.

Lidt update på min tråd vedr. opamp-forvirring i et DMM...

Jeg fik da spændings-referencen i orden nu, men listen over ting der er
defekte på det er snart alenlang.

Jeg fik det forærende af min arbejdsplads, Kalibreringsfirmaet sagde:
"Brændte printbaner, brændte transistorer & spoler"

Well det var "kun" 9 SMD transistorer, 2 SMD spoler og 5mm printbane
imellem to transistorer der var stegt i strømgeneratoren til Ohm måling,
så jeg skiftede bemeldte stumper, men det virker stadig ikke.

Jeg aner ikke hvad der er sket med instrumentet, men formoder at nogen
har ramt dets måleledninger med adskillige kilovolt...

Jeg har snart rykket rundt på opamps i eet væk og fundet et par opamps
der ihvertfald var stegt, samt en DG211 quad spst switch kreds i gain
selectoren.

Jeg kunne selvf. bestille en ny af hver opamp hos Farnell men det løber
skisme op.

Det skulle vel ikke være at en af jer faste kan sælge mig disse opamps,
alle i SO8 hus, til en liiidt anden pris en Farnell ? I så fald tager vi
den ovre i elektronikloesdele+maalegrej.

OP27
AD607
AD711
MC34081
LF356
LF357

Lige nu opfører instrumentet sig således:

Når jeg tænder det, så lyser ERROR ikonet i displayet, og kører jeg en
test i dets testmenu så fejler den med en error 604, som iflg.
servicemanualen er:

"A/D slope convergence failed The dc section is configured to the
measure zero state (MZ) in the 10 V range. This test checks whether the
ADC integrator produces nominally the same number of positive and
negative slope decisions (±10%) during a 20 ms interval. "

Kortslutter jeg indgangen på det viser det at der er spænding på
indgangen, åbner jeg den skriver den 0 mv. Samme med ohm måling, den
siger "OPEN" med terminalerne kortsluttet og Ca. 56 ohm når de er åbne.

Så noget inverterer måleresultatet, men jeg er sku løbet tør for opamps
nu...

Nogen reptips ?

// Per.

Re: Rep. af Agilent 34401a DMM
On Sat, 04 Apr 2009 19:32:05 +0200, Per Jensen

Skift alle halvledere i input. Du er vist godt i gang, jeg tror jeg
har dem i skufferne.

Send mail med type + hus + antal - sammen med et bud på hvad du vil
give for at jeg graver stumperne frem.

Re: Rep. af Agilent 34401a DMM

Joh, jeg har sq snart skiftet ALT!

Will do, skal lige overstå en flytning, så skriver jeg en liste over
hvad jeg skal bruge :-)

// Per.

Site Timeline