Rensning af PS" laserhoved

Hej NG

Jeg sidder med en møgbeskidt ældre PS2. Den har lidt problemer med at læse
DVD skiver efterhånden og da problemet er periodisk vil jeg tro (håbe), at
en rensning af laserhovedet hjælper.
Med hvad renser jeg bedste maskinens laserhoved? Isopropyl på en vatpind,
eller...
Jeg vil lige have jeres vurdering inden jeg giver mig i kast med at splitte
min vens maskine ad ;)

På forhånd tak for hjælpen!

Kenneth Østergaard

Re: Rensning af PS" laserhoved

Jep !

Re: Rensning af PS2 laserhoved
Tak for svaret Klaus. Jeg er igang :)

Kenneth Østergaard

Re: Rensning af PS" laserhoved
splitte

Hej

DU skal nok ikke forvente at den PS2 bliver meget bedre, de ældre PS2ér er
generalt noget lort ligsom, PS1én var.

det er selve laseren, som er problemet i de fleste tildfælde, den trænger
til justering eller helt udskiftes (hvilket er lidt dyrt). PS2én har
generalt et problem hvis den står i et miljø hvor den kan samle meget støv.

hvis du nu skulle have lyst til at calibrer laseren kan du kigge på:

http://www.psxcare.com/page.php?jssCart=1aca2d3a4a0140311efea2b05059ba26&xPage=instanv.html
<-- adskildes guide

http://www.ps2.nu/playstation-2-laser-calibration-with-oscilloscope.asp <-- god
guide, du skal bare bruge et scop så er du kørende.

Re: Rensning af PS" laserhoved
nok ikke forvente at den PS2 bliver meget bedre, de ældre
http://www.psxcare.com/page.php?jssCart=1aca2d3a4a0140311efea2b05059ba26&xPage=instanv.html

Tak for linksne Rasmus ;)
Kenneth Østergaard