Rensning af print med fugskade...

Hej,

Jeg har et print, der har været fugt på, hvad er bedste/nemmeste/sikreste metode, til at få det op at køre igen.... ?

Anders

Reply to
Anders Jacobsen

Vask med sprit (helst hospitalssprit), lad det tørre, evt. blæs det tør med trykluft.

Henning hsb(at)image.dk

Reply to
Henning

Har prøvet med isopropyl og tandbørste ikke så meget held....

Anders

Reply to
Anders Jacobsen

prøv med destileret vand. det kan snuppe de ledende salte. mens det er vådt skyller du det over med sprit eller sænker det ned i sprit. på den måde fjerner du al fugt. da sprit adsorberer vand. så skal det bare blæses tørt.

Reply to
Jacob

Eneste effektive er opvaskemiddel + opvaskebørste. Bare lad det skumme og skyl efter med lunkent vand. Lang de fleste print i dag er alligevel monteret med fugt/vandfaste komponenter for afvaskning efter lodning.

Brug moreren's hårtørrer til at blæse printet tørt - ikke for tæt på. Alt med sprit og isopropyl og 2-propanol etc. for at undgå evt. kalkpletter er helt overflødigt.

Jeg har gennem mange år vasket masser af print - store som små - af for cola, øl og andre fomer for fugtskader, og de har alle virket bagefter - også efter at jeg var gået ud af døren.

-- Med venlig hilsen Karsten H. Jensen

Stadig med hang til det analoge

Reply to
Karsten H. Jensen