Rensning af glas på TV skærm

Hey!

Har lige behov for et råd ang. rensning af glasset på skærmen af mit
Philips widescreen TV.

Har lidt problemer med, at der specielt ved vandrette panoreringer
opstår nogle "skygger" på skærmen, som

sikkert skyldes, at der sidder et eller andet på glasset. Har i
forsøget på at fjerne fingeraftryk bl.a. været omkring

en skærmklud til pc-skærme (hvilket måske ikke var det mest smarte da
den sikkert har efterladt et eller andet...)

og almindeligt vand på en microfiber-klud.

Det kniber med at slippe af med den "skyggeagtige" effekt på skærmen,
som dog ikke ses, når billedet står stille.

Har læst lidt på nettet om forskellige midler, som skulle kunne bringe
lykke til enhver TV-ejer i form af en babyren

skærm uden efterladenskaber....nogen erfaringer?

Nogen derud som har den magiske løsning?

Pft.

Mvh.

Kim

Re: Rensning af glas på TV skærm
Hej Kim

Ajax vinduesrens.

Mvh Max

Re: Rensning af glas på TV skærm

Eller bare at din 100Hz teknonlogi ikke kan følge med

Sulfo, eller blid vinduesrens.

Re: Rensning af glas på TV skærm

Jeg ville ikke bruge microfiberklud.
Har set et helt kontor med striber i coatingen på deres monitorer.
Rengøringspersonalet brugte microfiberklud til alt. De er gode til at tørre
af med fordi de "kradser" skidtet af.

Tom

Re: Rensning af glas på TV skærm
tørre

Det er ikke microfiber (der er "uendeligt" blød)! Det er
fiber-noget-andet...

/Anders

Re: Rensning af glas på TV skærm

Ja den føles meget blød, men består af mikro(!)-tynde fibre som er
skarpkantede.
Og coatingen på de omtalte monitorer var måske ikke stærk, men jeg ville
ikke tage chancen.
Tom

Re: Rensning af glas på TV skærm

Hm - der er et eller andet galt. For dem jeg kender er beregnet til briller
og linser! Jeg tvivler på at Canon ville sætte deres navn på et stykke
ståluld ;-)

/Anders

Re: Rensning af glas på TV skærm
Hej Anders,

Der er flere slags, målrettet mod hver sin opgavetype.

Min kæreste fik anbefalet en brilleklud af microfiber til plast-
letvægtsglas og der hikkede jeg lidt, men optikeren sagde at det var mere
skånsomt end de papirklude der er beregnet til brillerens ("Alles Klar" og
hvad de ellers hedder).

Modsat beskrev de engang i TV hvordan de mange fiber-ender i kortfibret
microfiber nærmest virkede som microknive/-høvle når man tørrede et
glaskeramiskt komfur og hvis du ser i et supermarked er der nogle typer til
glas og andre til andet - de føles også forskelligt, nogle er glatte, andre
nærmest som frotté.

--
Venlig hilsen,
Søren