Rensning af glas på TV skærm

Hey!

Har lige behov for et råd ang. rensning af glasset på skærmen af mit Philips widescreen TV.

Har lidt problemer med, at der specielt ved vandrette panoreringer opstår nogle "skygger" på skærmen, som

sikkert skyldes, at der sidder et eller andet på glasset. Har i forsøget på at fjerne fingeraftryk bl.a. været omkring

en skærmklud til pc-skærme (hvilket måske ikke var det mest smarte da den sikkert har efterladt et eller andet...)

og almindeligt vand på en microfiber-klud.

Det kniber med at slippe af med den "skyggeagtige" effekt på skærmen, som dog ikke ses, når billedet står stille.

Har læst lidt på nettet om forskellige midler, som skulle kunne bringe lykke til enhver TV-ejer i form af en babyren

skærm uden efterladenskaber....nogen erfaringer?

Nogen derud som har den magiske løsning?

Pft.

Mvh.

Kim

Reply to
Kim Nielsen

Hej Kim

Ajax vinduesrens.

"Kim Nielsen (slet 1EWMP)" skriver:

Eller bare at din 100Hz teknonlogi ikke kan følge med

Sulfo, eller blid vinduesrens.

"Kim Nielsen (slet 1EWMP)" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@dtext.news.tele.dk...

Jeg ville ikke bruge microfiberklud. Har set et helt kontor med striber i coatingen på deres monitorer. Rengøringspersonalet brugte microfiberklud til alt. De er gode til at tørre af med fordi de "kradser" skidtet af.

Tom

Reply to
tomov

tørre

Det er ikke microfiber (der er "uendeligt" blød)! Det er fiber-noget-andet...

/Anders

Reply to
Anders F

"Anders F" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@uni-berlin.de...

Ja den føles meget blød, men består af mikro(!)-tynde fibre som er skarpkantede. Og coatingen på de omtalte monitorer var måske ikke stærk, men jeg ville ikke tage chancen. Tom

Reply to
tomov

Hm - der er et eller andet galt. For dem jeg kender er beregnet til briller og linser! Jeg tvivler på at Canon ville sætte deres navn på et stykke ståluld ;-)

/Anders

Reply to
Anders F

Hej Anders,

Der er flere slags, målrettet mod hver sin opgavetype.

Min kæreste fik anbefalet en brilleklud af microfiber til plast- letvægtsglas og der hikkede jeg lidt, men optikeren sagde at det var mere skånsomt end de papirklude der er beregnet til brillerens ("Alles Klar" og hvad de ellers hedder).

Modsat beskrev de engang i TV hvordan de mange fiber-ender i kortfibret microfiber nærmest virkede som microknive/-høvle når man tørrede et glaskeramiskt komfur og hvis du ser i et supermarked er der nogle typer til glas og andre til andet - de føles også forskelligt, nogle er glatte, andre nærmest som frotté.

--
Venlig hilsen,
Søren