Rensning af cd-laser

Hej!

Jeg sidder lige og roder med en Technics SL-PG590 cd-afspiller som ikke vil
spore skiver. Har renset laseren på oversiden (dvs. linsen) men kan man også med
fordel pille linsen af og rense på undersiden af den? Og i så fald skal man
skære i limen som holder linsen - bliver den iøvrigt umulig at sætte på igen?

Re: Rensning af cd-laser
vil
også med
man
igen?

Jeg tvivler på at det er en god idé.  Men glider slæden løst ? Det er ofte
det der er skyld i fejlsporing!
Lidt "symaskineolie" og så glider den som smurt igen...

Michael Lund Sørensen
Re: Rensning af cd-laser
Hej!

Jeg synes den virker ok, men kan da tage fejl.

Yes, I know :)

Jeg har noget flydende WD40 olieprodukt som virker fint normalt, men jeg tror
bare mere på laseren :-/

Re: Rensning af cd-laser

Nej den er god nok! der ER sommetider behov for at rense linsen på begge
sider... det har været nævnt i gruppen før.... kan ik huske hvem der sagde
det.... mente i øvrigt der var dig Kim:-)

--
Vh. Peter Andersen

Re: Rensning af cd-laser

huske

Jeg har haft held med det et par gange eller tre. Man kan ofte
afmontere hele det bevægelige system, altså linse og svingspoler,
uden at bryde noget lim (bortset fra evt. låselak på skruer). Det
er lidt risky, men hvis man alligevel har tænkt at opgive, så ka'
man jo li'så godt prøve... :-)

Iøvrigt har jeg erfaret at det ikke så meget er undersiden af
linsen der trænger til rensning, men mere det skrå spejl der
sidder nede i hullet under linsen. Det kan ofte være støvet/røget
temmelig meget til.

--
Ulrik Smed,
Denmark, Aarhus

Re: Rensning af cd-laser
tror

WD40 er godt til rensning af cykelkæder og til at fjerne rustne bolte.
Men hælder du dét stads ned i en CD-afspiller, så er lige ligegyldigt, hvor
gode dine hensigter var. For det bliver alligevel tyngdekraften, som får det
sidste ord mht. hvilke dele af CD-afspilleren, der smøres...

Hilsen
Lars

Re: Rensning af cd-laser
Nu sagde han jo /flydende/ og ikke spray. ;-9

/carsten

Re: Rensning af cd-laser

Jeg sagde: Tyngdekraften ;-)

Tyngdekraften skal nok alligevel få det væk fra det sted, hvor man selv
ville have, at det skulle være! ;-)

Hilsen
Lars

Re: Rensning af cd-laser
On Sat, 4 Oct 2003 18:34:57 +0200, "Lars T. Thomsen"

WD 40 er olie opløsende og dur kun til at rense, Derefter skal der
smøres igen. Især på cykelkæder.

Poul Erik
Fjern cykel i adresse

--
                                        == __o
Poul Erik Lindaa   === _'\ <_       E-mail: snipped-for-privacy@mail.tele.dk

Hilsen Benjamin
hvor
det

Re: Rensning af cd-laser
Hej!

Jeg fik renset linsen på begge sider, men det gavnede ik' og en ski' :-(

Og jeg gider (hverken lyst- eller pengemæssigt :)) ikke skifte laseren da en
kina-DVDdåse til 450,- kan lave lige så god cd-lyd som denne...

Men tak til de deltagende!

Re: Rensning af cd-laser
ski'

Rensede du også det skrå spejl nede i hullet? Det plejer at være
det der er hovedårsagen.

--
Ulrik Smed,
Denmark, Aarhus