Rensning af cd-laser

Hej!

Jeg sidder lige og roder med en Technics SL-PG590 cd-afspiller som ikke vil spore skiver. Har renset laseren på oversiden (dvs. linsen) men kan man også med fordel pille linsen af og rense på undersiden af den? Og i så fald skal man skære i limen som holder linsen - bliver den iøvrigt umulig at sætte på igen?

Kim Voss Schrader

Kim Voss Schrader skrev :

vil

også med

man

igen?

Jeg tvivler på at det er en god idé. Men glider slæden løst ? Det er ofte det der er skyld i fejlsporing! Lidt "symaskineolie" og så glider den som smurt igen...

--
Med venlig hilsen

Michael Lund Sørensen
Michael Lund Sørensen

Jeg synes den virker ok, men kan da tage fejl.

Yes, I know :)

Jeg har noget flydende WD40 olieprodukt som virker fint normalt, men jeg tror bare mere på laseren :-/

Kim Voss Schrader

Nej den er god nok! der ER sommetider behov for at rense linsen på begge sider... det har været nævnt i gruppen før.... kan ik huske hvem der sagde det.... mente i øvrigt der var dig Kim:-)

--
Vh. Peter Andersen
Reply to

huske

Jeg har haft held med det et par gange eller tre. Man kan ofte afmontere hele det bevægelige system, altså linse og svingspoler, uden at bryde noget lim (bortset fra evt. låselak på skruer). Det er lidt risky, men hvis man alligevel har tænkt at opgive, så ka' man jo li'så godt prøve... :-)

Iøvrigt har jeg erfaret at det ikke så meget er undersiden af linsen der trænger til rensning, men mere det skrå spejl der sidder nede i hullet under linsen. Det kan ofte være støvet/røget temmelig meget til.

--
Ulrik Smed,
Denmark, Aarhus

tror

WD40 er godt til rensning af cykelkæder og til at fjerne rustne bolte. Men hælder du dét stads ned i en CD-afspiller, så er lige ligegyldigt, hvor gode dine hensigter var. For det bliver alligevel tyngdekraften, som får det sidste ord mht. hvilke dele af CD-afspilleren, der smøres...

Hilsen Lars

Reply to
Lars T. Thomsen

Nu sagde han jo /flydende/ og ikke spray. ;-9

/carsten

Reply to
Carsten Holck

Jeg sagde: Tyngdekraften ;-)

Tyngdekraften skal nok alligevel få det væk fra det sted, hvor man selv ville have, at det skulle være! ;-)

Hilsen Lars

Reply to
Lars T. Thomsen

WD 40 er olie opløsende og dur kun til at rense, Derefter skal der smøres igen. Især på cykelkæder.

Poul Erik Fjern cykel i adresse

--
                                        == __o
Poul Erik Lindaa   === _'\

Aldrig nogensinde tilføre en CD-afspiller olieholdige produkter. De har det med at størkne, når der tilføres støv og varme, og det dur bare ikke. Det eneste brugbare middel til den slags er et siliconeholdigt fedpreparat. Det fåes hos diverse elektronikforhandlere.

Hilsen Benjamin "Poul Erik" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@4ax.com...

hvor

det

Reply to
Benjamin

Hej!

Jeg fik renset linsen på begge sider, men det gavnede ik' og en ski' :-(

Og jeg gider (hverken lyst- eller pengemæssigt :)) ikke skifte laseren da en kina-DVDdåse til 450,- kan lave lige så god cd-lyd som denne...

Men tak til de deltagende!

Kim Voss Schrader

ski'

Rensede du også det skrå spejl nede i hullet? Det plejer at være det der er hovedårsagen.

--
Ulrik Smed,
Denmark, Aarhus