Rense en gammel Pioneer SX-750 Receiver?

Hej i Gruppen...

Min gamle Pioneer receiver skratter noget, og lyden "falder ud" og kommer
tilbage med mellemrum. Det bliver dog straks bedre når man drejer lidt på
volume-knappen eller skifter rundt på andre ting. Derfor tænker jeg at den
måske er blevet lidt for støvet indeni (er arvegods, så ved ikke helt hvor
den har stået før jeg fik den). På trods af den snart er temmelig gammel,
synes jeg den har en super lyd, og vil derfor gerne prøve at rense den,
eller gøre andet for at den kommer i god stand igen ... nogen der har et tip
til hvordan sådan en skal renses eller rengøres?

vh Simon

Re: Rense en gammel Pioneer SX-750 Receiver?

Først "volumenmassage" - sluk for dyret og skru op og ned "en million
gange".

Hjælper det i kortere eller længere tid, skal potentiometret renses
med kontaktrens eller lignende. Adskil forsigtigt potmeret og rens med
en vatpind.

Hjælper det ikke, er volumenpotmeret slidt op og der skal et nyt til.

Re: Rense en gammel Pioneer SX-750 Receiver?

Ok, mange tak - det vil jeg prøve...

vh Simon

Site Timeline