Rense-CD, igen, igen.

Hej alle.

Tak for rense-CDéren.  Har anvendt den et antal gange, desværre uden den
store virkning. Men tak for det tilsendte.

Pillede afspilleren ud af bilen, og pillede den skilt ad.  Rensede linsen
med isopropylalkohol på vatpind og (da jeg ikke har specialfedt) smurte
slædens 2 styr og "snekken" som driver slæden, med ganske lidt
"symaskineolie" på spidsen af en tandstik. Det hjalp lidt, sådan at jeg nu
kunne afspille "visse" af mine CDér - andre kunne stadig ikke.

Gav mig til at sortere CDérne i de som kunne afspilles og de som ikke kunne
(50 CDér ialt). Altså ind og ud med 50 CDer.
Prøvede så igen med de som ikke ville afspille - og VUPTI - nu kunne alle
afspilles !!

Om det holder ved jeg endnu ikke, og kan ikke forklare hvorfor det gik
sådan, men håber det holder.

Er der nogen som har en plausibel forklaring på en eventuel fejl - den kan
jo være periodisk, så den kommer igen.

Så hermed lidt feed-back til jer.

Venlig hilsen, Frank

Re: Rense-CD, igen, igen.

Jeg skulle måske lige sige, at fejlen opstod under en 3-måneders
campingferie i sydspanien, hvor cd-afspilleren blev rigtig varm.  Nå jeg tog
en CD ud af afspilleren var den "gloende" antagelig omkring 60 gr.c.

Kan f.eks. lejre i motorerne være udtørrede - og kan de smøres ??

v.h. Frank

Site Timeline