"rense-CD" - findes det ?

Hej NG.

Findes der "rense-CDér" (ligesom rense-kassettebånd) ??

Min bilradio/cd-afspiller Pioneer type DEH-P6000R gør knuder når jeg
afspiller CDér.  Den kan afspille et eller et par musiknumre, og så går den
istå.  Kan få den igang ved at tage CDén ud og stikke den ind igen - men
kort efter er det det samme. Den er ca. 4 år gammel og har ikke været
anvendt særlig meget.

Er det et renseproblem, eller er der nogen som har en idee om hvad fejlen
kan være.

Venlig hilsen - god jul, Frank

Re: "rense-CD" - findes det ?
Hej Frank

Ja, om de virker særligt godt skal jeg være usagt, men sender
du mig en postadresse via mail, ja så skal jeg sende en til dig.

Mvh Max

Re: "rense-CD" - findes det ?

Hej Max.  Det er meget venligt af dig og absolut et forsøg værd.  Men,men
jeg har forsøgt at sende en e-mail til dig, men den bliver afvist af
serveren.  (jeg har fjernet "invalid" efter din adresse)

Hvad gør vi?

V.h. Frank

Re: "rense-CD" - findes det ?

Det er max_jens@ osv du skal skrive til 8og huske at fjerne punktummet
før invalid også).

Re: "rense-CD" - findes det ?

ja.

Nikotin..

Fedtede / ridsede skiver..

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
Residerende i Nyborg

Re: "rense-CD" - findes det ?

Hej Michael.  Umuligt med nikotinen - det er en "ikke ryger bil"  og m.h.t.
fedtede/ridsede skiver  --  har prøvet med helt nye CDér og med samme
dårlige resultat.  desværre. Der må være en anden forklaring.
Venlig hilsen, Frank>

Re: "rense-CD" - findes det ?
Hej

Rense CD kan købes i de fleste store supermarkeder med respekt for sig selv.

Men jeg tror ikke at det er det der er galt.
Hvis det er brændte CD'er kan det brændehasigheden, der ikke passer til
din bilradio. Prøv at brænde en ny CD med lavere hasighed f.eks. 24.

Hvis det ikke hjælper kan det være mekanismen, herunder linsen der skal
renses.

Mvh.
Nehme

Re: "rense-CD" - findes det ?

Ja, men da de kun kan fjerne støv, er det tilnærmelsesvis intet værd.

"Trafikfilm", som på indersiden af forruden.

Afrenses med vatpind og isopropylalkohol.

Re: "rense-CD" - findes det ?

Hej Klaus.  Ja, det var det vi gjorde når vi rensede tonehoveder på
båndoptagere.

Skal radioen ud og adskilles, eller kan det klares gennem sprækken til
CDéren ?

(er elektronikuddannet, men har aldrig arbejdet med CD-afspillere)  så gode
råd modtages gerne.

Venlig hilsen, Frank

Re: "rense-CD" - findes det ?

Ud og adskilles.

Re: "rense-CD" - findes det ?
Hej Klaus

Ikke nødvendigvis, en rense CD er en CD med en børste på
der gennemvædes med isopopylalkohol og stoppes i drevet
som en normal CD, dette gøre flere gange i træk og kan
afhjælpe problemer.

Re: "rense-CD" - findes det ?

Hvis det er en slot-in CD afpiller (højst sandsynligt, når det er en
bilradio) vil al væden først blive klemt ud af de 2 gummiruller, for
herefter at blive slynget rundt i afspilleren, når skiven spinner op.

Det er langt lettere at rykke spilledåsen ud, fjerne låget og bruge en
vatpind...

Re: "rense-CD" - findes det ?

Du kjøper en rense CD som har små "rensehår/børster" på seg som man dynker
med slikt.

/Per W.

Re: "rense-CD" - findes det ?

Det er jo netop, hvad rense CDen gør, ved hjælp af en lille børste,
- altså forsøger at rense øjet på maskineriet.

Erling

Re: "rense-CD" - findes det ?

Hva, finnes det?

/Per W.

Re: "rense-CD" - findes det ?

Jamen, det gør det da.

Erling

Re: "rense-CD" - findes det ?

Snart faller mynten ned.

/Per W.

Re: "rense-CD" - findes det ?

Næh?

Erling

Re: "rense-CD" - findes det ?
On Wed, 13 Dec 2006 14:06:25 +0100, "Erling Nansen"

De nordmænd, de staver tja.... - som de siger det.

Tænk på udtrykket - Der faldt tiøren -

Men selvfølgeli så - Det er længe siden man har set en tiører sidst.

--
Slet transportmidlet før dk
                                    __o

Jow, - jeg har lidt norske bekendtskaber.
Et par 10ører har jeg og. Ingen fra 59.
Det er nok alderen, der trykker.

Erling

Site Timeline