Remote I/O

Hej,

Jeg skal bruge noget remote I/O (en boks som via seriel port kan læse
indgange og styre nogle udgange).

Boksen skal overholde følgende spec:
    Seriel kanal:   RS232 eller RS485 (jeg tilpasser mig den protokol der
anvendes)
    Udgange:       4 stk relæ slutte (30VDC 0,5A)
    Indgange       8 stk optoisoleret (30VDC signaler) (evt. med fælles ref)
    Beskyttelse    IP55

Det skal være et færdigt produkt, CE mærket, og jeg skal kunne købe det
'imorgen'. Prisen er sekundær.

Har I nogle gode ideer ?.

Henrik.

Re: Remote I/O

PLC.

Klaus

Re: Remote I/O

ref)

Adam I/O moduler, du kan se dem her:

http://www.elfa.se/elfa/produkter/dk/2012374.htm

8 indgangen http://www.elfa.se/elfa/produkter/dk/4621.htm

4 relæ udgangen http://www.elfa.se/elfa/produkter/dk/2012381.htm

Jeg tror ikke de er CE mærket, da det er det færdige produkt der skal
mærkes.

Re: Remote I/O
Hvis ikke de er CE mærket (og det tror jeg de er) så får installatøren et
alvorligt problem med dokumentationen.

--
/carsten

Re: Remote I/O
Hej

De er CE-mærkede, dette ved jeg da, jeg bl.a. lever af at sælge disse. (sig
til hvis jeg kan hjælpe...)

Mvh.

Claus

Re: Remote I/O

Hvordan vil du teste modulerne?

De ting jeg har fået CE testet har altid skulle testes under
driftbetingelser og hvad er driftbetingelserne for sådan et modul? Det
afhænger af hvad der er tilsluttet. Selvfølgelig kan det være testet under
et bestemt sæt driftbetingelser, men det betyder ikke at det du opbygger med
modulet overholder CE normen og synderen kan faktisk godt være modulet, som
under andre driftbetingelser ikke overholder CE normen (Jeg har haft det
problem i forbindelse med en switchmode strømforsyning).

Re: Remote I/O
Jo, det er ingen garanti - men hvis dit environment i systemet overholder
konditionerne som modulerne specificerer så vil modulerne ikke forringe
system performance, men hvis du udsætter modulerne for emc udover grænserne
fra overensstemmelseerklæringen, så kan du også forvente at de ikke
overholder spec.

Men CE mærkningen er (sammen men overensstemmelseserklæringen) et godt sted
at starte.

/carsten

Re: Remote I/O

grænserne

Selvom du bruger modulerne som specificeret i testen, er der ingen garanti
for at dit færdige produkt overholder CE normen. De signaler du sender rundt
kan støje eller være følsomme.

Jeg går ud fra at sådan nogle moduler er testet ordentlig, men der er
mulighed for at "snyde" i en CE test.
Se efter ting som:
Tilsluttede ledninger skal være under 3 meter
Modulet skal monteres i lukket metalskab
Der bruges skærmet kabel.

Men jeg vil forvente at de pågældende moduler ikke har sådan nogle
begrænsninger i deres brug.

sted

Ja, men det er kun vigtig for det færdige produkt, de enkelte moduler
behøver det ikke.

Re: Remote I/O
kig på disse to produkter

http://www.nictechnic.dk/rs232in.php
http://www.nictechnic.dk/rs232out.php

de kører en rimelig simpel protokol og kræver kun en serielport, da de
"stakkes"
jeg har anvendt en del af dem og skrevet softwaren i VB 6.0

--
Venlig hilsen

Viggo
Re: Remote I/O
Hej Henrik,

<URL:http://www.danbit.dk/produkter/0717.phtml

<URL:http://www.danbit.dk/produkter/0714.phtml
(nederst på siden)

Tæthed og evt. leveringsdygtighed må du ringe til dem om.

Danbit
Værkstedsvej 39-41
4600 Køge
Tlf: 56662020