Relætrikker print ?

Hejsa Alle

Jeg er lidt på udkig efter en der kan lave et lille print til mig..

Funktion:

Skal når den får stel i 0,8sek på indgang A kunne åbne for en 12V spænding til 2 12v relæer. Skal når den får stel i 0,8sek på indgang B kunne lukke for 12V til de 2 relæer.

Er der en der kan lave sådan et print til mig ?

og hvor meget mere vil det kræve hvis det også kunne:

Skal når den får stel i 0,8sek på indgang C kunne åbne for en 12V spænding til 2 12v relæer i 10 minutter.

Er der en der kan det ?

Mvh Morten

Reply to
Juel

"Juel" skrev i en meddelelse news:4300e4d0$0$18637$ snipped-for-privacy@news.sunsite.dk...

Det lyder som en opgave for en lille PIC, en timer til de 0,8 sek og 3 indgange og 3 udgang.

Hvorfor 0.8 sek?

Hvorfor laver du det ikke selv?

Hilsen Mikkel

Reply to
Mikkel Lund

Fordi det er hvad min bilalarm ligger ud :o)

Har ikke adgang til at lave print osv..

Mvh Morten

Reply to
Juel

Det er en typisk VERO-løsning.

Reply to
Harald Mossige

Hvorfor to relæer? Ville et relæ med dobbelt så mange kontakter ikke være lettere/billigere?

Tomas

Reply to
Tomas Pedersen

Jo da, det kan også gå, er det noget du kan lave ??

Mvh Morten

Reply to
Juel

Den første del er let, den kan du lave med to relæer af standart type som let kan monteres i en bil, og forbindes med ledninger. Du kan lave det med et holde relæ og et relæ til at bryde holde relæet. Den ene side af spolen på relæ A forbindes til + og den anden til det ene ben, af en af relæets slutte kontakter, det andet ben af slutte kontakten forbindes til stel. Hvis du forbinder en diode med katode mod ledning A fra din alarm og anoden til den side af spolen på relæ A som går til kontakt sættet, vil relæet trække og holde når det får en puls fra alarmen. For at slukke skal forsyningen til relæ A gå gennem et sæt bryde kontakter på relæ B. Relæ B forbindes til ledning B fra din alarm. Hvis der kommer signal på denne vil relæ B trække og afbryde relæ A Håber at det give mening

/Tom

Reply to
Tom

lidt, men en skitse ville være guld... kan det laves ?

Mvh Morten

Reply to
Juel