Relætrikker print ?

Hejsa Alle

Jeg er lidt på udkig efter en der kan lave et lille print til mig..

Funktion:

Skal når den får stel i 0,8sek på indgang A kunne åbne for en 12V spænding
til 2 12v relæer.
Skal når den får stel i 0,8sek på indgang B kunne lukke for 12V til de 2
relæer.

Er der en der kan lave sådan et print til mig ?

og hvor meget mere vil det kræve hvis det også kunne:

Skal når den får stel i 0,8sek på indgang C kunne åbne for en 12V spænding
til 2 12v relæer i 10 minutter.

Er der en der kan det ?

Mvh
Morten

Re: Relætrikker print ?

Det lyder som en opgave for en lille PIC, en timer til de 0,8 sek og 3
indgange og 3 udgang.

Hvorfor 0.8 sek?

Hvorfor laver du det ikke selv?

Hilsen Mikkel

Re: Relætrikker print ?

Fordi det er hvad min bilalarm ligger ud :o)

Har ikke adgang til at lave print osv..

Mvh
Morten

Re: Relætrikker print ?

Det er en typisk VERO-løsning.

Re: Relætrikker print ?

Hvorfor to relæer? Ville et relæ med dobbelt så mange kontakter ikke
være lettere/billigere?

Tomas

Re: Relætrikker print ?

Jo da, det kan også gå, er det noget du kan lave ??

Mvh
Morten

Re: Relætrikker print ?

Den første del er let, den kan du lave med to relæer af standart type som
let kan monteres i en bil, og forbindes med ledninger.
Du kan lave det med et holde relæ og et relæ til at bryde holde relæet.
Den ene side af spolen på relæ A forbindes til + og den anden til det ene
ben, af en af relæets slutte kontakter, det andet ben af slutte kontakten
forbindes til stel.
Hvis du forbinder en diode med katode mod ledning A fra din alarm og anoden
til den side af spolen på relæ A som går til kontakt sættet, vil relæet
trække og holde når det får en puls fra alarmen. For at slukke skal
forsyningen til relæ A gå gennem et sæt bryde kontakter på relæ B.
Relæ B forbindes til ledning B fra din alarm. Hvis der kommer signal på
denne vil relæ B trække og afbryde relæ A
Håber at det give mening

/Tom

Re: Relætrikker print ?

lidt, men en skitse ville være guld... kan det laves ?

Mvh
Morten

Site Timeline