Relæproblematik - Page 2

Re: Relæproblematik
Hej Brian

Jeg siger tak for linket, men kan ikke bruge relæet. Jeg sætter ikke en
300W strømforsyning i en forstærker og så et 1 Amp. relæ i serie
med højttalerne :)

Re: Relæproblematik

Det vil jeg helt sikkert give dig ret i,, det jeg rodede i den gang var
hellerikke i den størrelse.. men hvis du ikke finder andre løsninger kan jeg
da hive låget af min denon forstærker.. og tjekke hvad der sidder i den..

//Brian

Re: Relæproblematik

Bare du ikke híver låget af en NAD forstærker, de brændte kontakterne af for
et godt ord.

Mvnh. Uffe Ravn

Re: Relæproblematik

Hej Max

Hvad med et alternativ til et relay? en SSR ?
Jeg har godt nok aldrig prøvet, men det har ham her:
http://www.geofex.com/Article_Folders/ampprot/dcprot.htm

/Jan

Re: Relæproblematik
Hej Jan

Ikke for at være uhøflig, men nej tak. Jeg vil ikke engang have
sikringer i mine forstærkere, så halvledere er slet ikke nogen
optione :)

Re: Relæproblematik

Hej Max

Fair nok, så er vi ude i en klasse hvor jeg personligt mener det går op
i religion/tro, men hver sin interesse, det hjælper trods alt ikke på
dit problem at jeg ikke ser det som et problem ;-)

Hvad med kviksølvsrelæer? hvis de stadig er til at få/lovlige

/Jan

Re: Relæproblematik
Hej Max.

Fik du så fat i nogle relæer efter nytår? og hvad endte det med? blev
det godt? :)

/Jan

Re: Relæproblematik
Hej Jan

Nej, jeg fik faktisk ikke fat i nye relæer. Jeg kom i tanke om at jeg vidste
hvor der stod en forstærker fra dem vi byggede i 1982, jeg snakkede
med ham der havde den, og jov da den kørte da stadigvæk upåklageligt.
Så han kikkede lige under låget og der sad et gammelt Finder relæ.
Jeg har så søgt højt og lavt og faktisk fundet et jeg har sat i. Om det så
er bedre vil årene jo vise :)