Relæer vs. transistorer - Page 2

Re: Relæer vs. transistorer
Hej Klaus,

Kender dem desværre ikke lige.

Lyder som noget jeg burde installere som vækkeur :)

Nå, det er søndag (også) senere, så jeg vil gå til ro og koge gildet ud af
systemet - 13 timers seriøs fest er vist nok når man ikke helt er teenager
mere ;)

--
Venlig hilsen,
Søren

Man skal rejse sig ved det træ, man faldt ved!
KHJ

Re: Relæer vs. transistorer
Hej Karsten,

Træet væltede desvære også ;)

--
Venlig hilsen,
Søren

Uha, uha, uhadada - ud og hente en planteske og forfra. Det må være et
behageligt job, for det kan du ligge ned til.:-)
KHJ

Re: Relæer vs. transistorer

<http://www.abb-control.com/dxf/indus_ctls/contrs_strs/eh_line/EH1200/EH1200.pdf

Re: Relæer vs. transistorer
<http://www.abb-control.com/dxf/indus_ctls/contrs_strs/eh_line/EH1200/EH1200
.pdf>

Nu var den site ikke særlig informativ, men jeg kan levende forestille mig
en kontaktor med f.eks. 3 sæt skiftekontakter - og så en soilenoide til at
trække med og med en trækdybde, så man er _helt_ sikker på kontakt. Jeg
bruger da et par stykker - bare for sjov, for jeg synes da, de giver en så
betryggende lyd - der er _intet_ at være i tvivl om.:-)
KHJ

Re: Relæer vs. transistorer

En kontaktor på 10x14x9 tommer er ret stor :-)

Re: Relæer vs. transistorer

Jeg søgte på den på Google. Kan tilføje at den er dimensioneret til
1200A.

Jesper G. Poulsen

Re: Relæer vs. transistorer
Hej Klaus,

Nuttet, det er først når man ser benævnelserne M6 og M10 at man får en ide
om formatet - Sådan et må jeg ha´hvis jeg en dag skal til at sænksmede ;)

--
Venlig hilsen,
Søren

Det tror jeg på (har lige læst specs) :-)

Jesper G. Poulsen

Re: Relæer vs. transistorer

Hej Søren.

Bare hør relæet i en Heath Kit SB 200 - eller alle relæerne i en gammel
analog telefoncentral. Så er det som at melde sig i en ro-klur. Der kan du
få ro i årevis.:-)
KHJ

Re: Relæer vs. transistorer
Hej Karsten,

Jeg har kun hørt en telefoncentral en enkelt gang for efterhånden mange år
siden, men der druknede relæklikkene helt i en forbandet larm ;)

--
Venlig hilsen,
Søren

Tja - det må vel være ligesom ikke at kunne se skoven for bare træer:-)
KHJ

Re: Relæer vs. transistorer
Hej Karsten,

Nu skal de jo lige plantes først :)