Relæ tingest til tænd og sluk af effekt forstærker

Hej Gruppe

Håber der er nogle kloge folk der kan hjælpe....

Jeg er ejer af en Denon AVR-2803 surround reciever og en NAD 218THX
effektforstærker, Da jeg nok er lidt doven :-) leder jeg efter en metode til
at slukke min 218´er sammen med 2803´eren. 2803´eren har 12V trigger og en
230v udgang. jeg kunne jo godt sætte den i 230v udgangen MEN der må man kun
trække 100 watt og hmmm, det er sgu ikke nok da effektforstærkeren skulle
kunne trække ca. 700 watt.
Derfor vil jeg høre om der er nogen der kender et produkt der kan, enten via
12v triggeren (i stil med "elspareskinnen") eller 230v udgangen, slukke og
tænde for 218´eren når jeg tænder eller slukker 2803´eren via
fjernbetjeningen?

Det skal helst være en færdig boks?? jeg kan købe, da jeg ikke er helt vild
med at skulle til at konstruere noget selv.

På forhånd tak.

Thomas Mikkelsen

Re: Relæ tingest til tænd og sluk af effekt forstærker
til
kun
via
vild

Din 12V trigger udgang:
1) Kan / må den trække et relæ ( ca. 50mA.)
2) Er der 12V ud hele tiden når din 2803 er tændt.

--
Hilsen
   Peter N Petersen

Thomas Mikkelsen

en
skulle
og

Re: Relæ tingest til tænd og sluk af effekt forstærker
Hej Thomas

Du køber et 230V relæ og sætter spolen til din 230V udgang fra forstærkeren.
Så kan relæet ellers tænde for div belastninger. Du kan f.eks. vælge et 10A
relæ, så er du vist dækket ind.

Mvh Tom

Site Timeline