Relæ til at switche Composive Video Signal

Jeg har et set knapper som går til en PLC (Moeller EASY) hvor der ved tryk
på de forskellige knapper skal skiftes fra forskellige videosignaler og
vises på en skærm. men kan jeg umidlbart bruge relæ udgangen i PLCen til at
skifte videosignalet med? (her tænker jeg støj) og da der kun er en slutte
ville jeg sætte alle skærmledere fra videoenhederne sammen, de behøver vel
ikke at blive brudt, eller gør de? eller skal jeg ud i noget helt andet med
en ekstra 2 polet relæ for at min løsning bliver optimal..?

Alt er 12VDC og er monteret i en nyere bil, (nyrer biler er vel lidt bedre
beskyttet mod støj end gamle?)

//EL-Trikker

Re: Relæ til at switche Composive Video Signal

Nej, tvært imod. Nu er det ikke kun 12 volt der farer rundt, men også en
CAN bus der ikke er skærmet.

Re: Relæ til at switche Composive Vid eo Signal

Til gengæld er støjen fra et CAN bus kabel meget lille, når du er
gangske få cm fra det. Det er parsnoet, for at støj udefra ikke skal
genere signalerne. Hvis videosignalerne løber i coax bakler kan jeg ikke
se noget problem. Hvis det yderligere er en dieselbil er man i det
mindste fri for støj fra tændingen :-)

Bo //

Re: Relæ til at switche Composive Video Signal
Hej El-Trikker

Der er intet problem i at skifte videosignaler med et relæ, de små
miniature relæer der findes er suveræne til opgaven.

http://www.spb-planeta.ru/pdf/p-12.pdf