Rekkeklemmer.

Jeg trenger rekkeklemmer, 2 pk.= 100 stk.

Phoenix MT 1,5 ordrenr. 31 00 30 5

Min lokale instalatør forlanger NKr. 20 pr.stk = NKr 2000 for 100 stk.
Jeg synes det er for dyrt.

Finnes der andre forhandlerer som oppererer med lavere priser til
privatpersoner?

HM

Re: Rekkeklemmer.

86 eur pr. 100 stk
http://kortlink.dk/luconda/7pz4

mvh
ThorbjF8%rn

Re: Rekkeklemmer.
thl skreiv:

Takk. Det er en kilde som kan brukes.

HM

Re: Rekkeklemmer.

http://www.bilxtra.no/butikk/?ItemId35%28

Re: Rekkeklemmer.
ceroy skreiv:

Ærlig talt, dette var vell ikke ærlig ment?

Re: Rekkeklemmer.

farnell er ca 10 kr v 100 plus moms og fragt er det billigere end din
pris.

alex

Re: Rekkeklemmer.

---- klip ----

Du kan ikke som privat person handle hos Farnell.
Iøvrigt koster du kun 5,80 kr + moms ved 5 stk. hos RS Components, hvor man
heller ikke kan handle som privat person ;o)

Re: Rekkeklemmer.
Allan Soerensen skreiv:

På den annen side hørte jeg i dag at Phoenix er et generellt dyrt merke.
  "Tilsvarende" klemmer finnes i billigutgave fra andre fabrikker. Jeg
venter en stund og ser hva han får tak i; han trenger et par hundre
slike klemmer selv.

Takk for svarene.

Re: Rekkeklemmer.

http://elektronik-lavpris.dk/product_info.php?products_id10%4494&language=wp

Re: Rekkeklemmer.
Allan Soerensen skreiv:

Joda. Prisen er akseptabel, men det er rekkeklemmer for standard
DIN-skinne, og de fysiske målene er betidelig større" ende jeg må ha.

Re: Rekkeklemmer.

Siden hvornår?

Mvh Hauge

Re: Rekkeklemmer.
Hej Hauge

Jeg tror de stoppede da posten stoppede med efterkrav, nu
skal man have en konto for at hande hos dem, og det forudsætter
at man har et CVR nummer. Der er dog stadigvæk den mulighed
at hente i RS butikken, der kan man nemlig betale med kort.

Max

Re: Rekkeklemmer.

Al den tid jeg kan huske (har dog aldrig været i deres fysiske butik).
Hvis det tidligere har været anderledes har de de brudt loven, for alle
priser skal oplyses incl. moms, hvis man handler med forbrugere
(privatkunder). RS har aldrig oplyst priser incl. moms, hverken på nettet
eller i deres katalog.

Re: Rekkeklemmer.

Har altid bare kunne handle på deres webshop, uanset privat eller ej.

Sikker? Da kun hvis de primært handler med private, hvilket de jo på
ingen måde gør.

Næeh. Men det ændrer ikke ved at man kan og *jeg* kan godt lægge 25%
oven i en pris, det tror jeg også de fleste andre kan. De fleste ved ret
sikkert godt, at det er en butik for erhverv og ikke private.

Men uanset hvad, så er det for mig vigtigere at kunne handle i en butik,
uanset med eller uden moms-priser, end slet ikke at kunne købe der. Dem
der vil tude om lovligheder, kan for min skyld hoppe i havnen på det punkt.

Mvh Hauge

Re: Rekkeklemmer.

Det kan du i hvert fald *ikke* iht. RS egne handelsebetingelser
Se selv
http://dk.rs-online.com/web/generalDisplay.html?id=aboutRS&file=conditions

<SNIP>
Sælger handler kun med erhvervskunder (handelskøb). Dette gælder uanset
betalingsform eller hvordan ordren placeres, f.eks. i butik, pr. telefon,
fax, brev, e-mail eller over Internet. Sælger forbeholder sig ret til på
ethvert tidspunkt at afvise en købers bestilling eller ordre.
</SNIP>

Ja, 100% sikker.
Det er et brud på markedsføringslovens §13 (derfor ser du også ofte et skilt
med teksten "Intet salg til private" i engros-butikker).
Så snart der sælges noget til private, skal prisen oplyses incl. moms og
evt. afgifter. Sælges der til både forbrugere og erhvervskunder kan prisen
oplyses både med og unden moms, men prisen incl. moms skal fremhæves.

<SNIP>
Prisoplysninger

§ 13. Ved erhvervsmæssigt udbud af varer til forbrugerne, dog ikke salg af
varer ved auktionssalg, skal der ved mærkning, skiltning eller på anden måde
tydeligt oplyses om den samlede pris for varen inklusive gebyrer,
omkostninger, moms og alle andre afgifter.
</SNIP>

Re: Rekkeklemmer.

Er jeg da ligeglad med, det har jeg gjort flere gange.
Dog er det godt 1½ år siden sidst, og efterkrav er åbenbart røget af
PostDKs produkt, så det kan da af *den* grund være stoppet.

Tag en lille tur omkring Elfa i Århus, der mindes jeg ikke at have set
incl.-moms nogen steder.. Og de sælger *også* til private selvom de
primært sælger til erhverv.
Måske der er andre der lige kan huske deres politik vedr. +moms, jeg
kommer der ikke så tit mere.

Helt enig, snip.. Virkligheden er bare en anden, heldigvis. Jeg vil
hellere have muligheden for at købe sådan et sted, end at en krakiler
skal ødelægge det ved at kaste om sig med sygelige regler.

/Hauge

Re: Rekkeklemmer.

Priserne i ELFA´s fysiske butik oplyses både med og uden moms.
I kataloget og på nettet kun excl. moms og der kan man heller ikke handle
som privatperson

Re: Rekkeklemmer.

Ok, skal jeg da lige kikke efter næste gang, for sådan har det ikke
altid være og heller ikke da det var Århus Radio Lager.

Jeg handler normalt heller ikke i kataloget, men bruger det til at finde
det jeg skal have, når jeg smutter forbi butikken.

Mvh Hauge

Re: Rekkeklemmer.
Hvar mange skal du bruge ?

Mvh KS

Re: Rekkeklemmer.
KS skreiv:

Jeg hadde tenkt å kjøpe 100 stk, men noe av poenger er at jeg også
trenger endestykker &c.

HM

Site Timeline